Carrefour przymierza się do wprowadzenia „Cichej godziny”
Carrefour rozważa wprowadzenie „Cichej godziny” do swoich marketów. Pierwszym rynkiem ma być Hiszpania. Inicjatywa ma polegać na wyznaczeniu określonej pory w tygodniu, gdy ograniczone zostaną agresywne bodźce sensoryczne, tak aby osoby z autyzmem mogły czuć się bezpieczniej w sklepie – informuje hiszpański serwis thelider.info.
Inicjatywa spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem stowarzyszenia Autism Confederation Spain, którego dyrektor techniczna Ruth Vidriales przypomniała, że „wiele osób z autyzmem doświadcza dyskomfortu w kontakcie z głośnymi dźwiękami, jasnym światłem i wieloma innymi bodźcami, które zupełnie nie przeszkadzają innym osobom” – relacjonuje serwis thelider.info.
„Ciche godziny” mają umożliwić wizyty w sklepach osobom z autyzmem lub np. rodzicom opiekującym się autystycznymi dziećmi.
Podczas „Cichej godziny” w markecie nie będzie emitowana muzyka ani reklamy, ekrany cyfrowe będą wyłączone, a większość świateł zostanie przyciemnionych lub wyłączonych. Nie będą też prowadzone wywołujące hałas prace, takie jak uzupełnianie towarów na półkach, zostaną też wyłączone sygnały dźwiękowe przy kasach.
Przypomnijmy, że w listopadzie 2017 r., z podobną inicjatywą wyszła australijska sieć supermarketów Coles, która w części swoich placówek również zorganizowała „godzinę ciszy”. W 68 sklepach sieci w każdy wtorek pomiędzy 10:30 a 11:30. wyłączane są wszelkie komunikaty reklamowe, ściszane kasy i skanery, a personel sklepu zaprzestaje wykonywania wszelkich hałaśliwych czynności, takich jak zbieranie wózków czy przewożenie towarów. Przyciemniane są również o 50 proc. główne światła na sali sprzedaży.
W marcu br., na wdrożenie "cichych godzin" zdecydował się irlandzki oddział Lidla. Obowiązują w każdy wtorek między godz. 18 a 20. W lipcu 2018 r. "Cicha godzina" wprowadzona została we wszystkich 439 sklepach brytyjskiej sieci Morrisons, obowiązuje w każdą sobotę między godz. 9 a 10 rano.