24.04.2024 / 17:04
StoryEditor

Do Biedronki i Lidla wróciły piwne promocje, a do tego kiełbasa i przekąski. Majówka zapowiada się imprezowo

Reklama piwa na drzwiach sklepu Biedronka (Shutterstock)

Według sieci handlowych głównym hasłem tegorocznej majówki będzie grill. Biedronka, Lidl, Dino, Żabka, Netto i Delikatesy Centrum liczą na większą sprzedaż produktów typowo piknikowych. Powracają piwne promocje, na które biją się już niemal wszyscy operatorzy sklepów spożywczych.

6+6 gratis, 10+10 gratis, 12+12 gratis to jedne z najpopularniejszych ofert, które pojawiają się przed tegoroczną majówką. Chodzi oczywiście o piwo i napoje piwne, eksponowane w sklepach pod koniec kwietnia br.

Poza piwem, które w puszce Lidl oferuje w ofercie 12 w cenie 6, Biedronka w 9-paku, a Żabka w dwóch 4-pakach, promowane są wyroby z browarów w butelkach, brykiet na grilla, mięso, kiełbasa, a także słodycze. Jest tego naprawdę sporo.

Piwne promocje na majówkę

W gazetkach każdej sieci sklepów spożywczych przynajmniej jedna strona poświęcona jest promocji na piwo. Biedronka przygotowała promocje trwające tylko jeden dzień w tygodniu, a także takie, które będą obowiązywać do niedzieli.

Lidl poza wspomnianą promocją 12 w cenie 6, przygotował weekendowe oferty 9+9 gratis na jedną z marek i 40 proc. taniej przy zakupie sześciu na inną.

W sklepach Netto przeceniono wybrane produkty o od 10 proc. do 15 proc., natomiast w Delikatesach Centrum i Dino tych ofert jest tyle, że trudno je tu wypisać. Sieci handlowe do tej pory raczej oszczędnie stosujące promocje, w tym roku postanowiły powalczyć przecenami i niższymi cenami przy zakupie kilku sztuk.

Sieci handlowe nie bez przyczyny przygotowały taką ofertę. Z danych Allegro wynika, że w pierwszej połowie kwietnia Polacy kupili na platformie dwa razy więcej grilli i akcesoriów do nich niż w tym samym okresie rok wcześniej. Marketplace odnotowuje też wzrost zainteresowania wyposażeniem ogrodów.

Drożeją produkty grillowe

Tymczasem raport UCE Research, Hiper-Com Poland i Grupy Offerista wykazuje, że w ostatnim miesiącu art. spożywcze na grilla zdrożały o 3,9 proc. rok do roku. Najmocniej poszły w górę sosy, marynaty i przyprawy, bo o 10,8 proc. rok do roku.

W kategorii napoje bezalkoholowe odnotowano podwyżkę o 8,2 proc., pieczywo i przekąski zdrożały o 5,1 proc., a mięso i wędliny – o 2 proc. Jak informuje Robert Biegaj, współautor analizy z Grupy Offerista, wśród produktów na grilla są artykuły, które najmocniej drożały przed Wielkanocą, czyli ketchupy, musztardy, majonezy i przyprawy. Ich ceny nie zdążyły jeszcze wyhamować po świętach, a już zaczęły być podbijane w związku z nadchodzącym sezonem grillowym.

Magda Głowacka
03.12.2025 / 14:53
StoryEditor
"Złoty Graal" Rafała Brzoski. InPost i eBay łączą siły na brytyjskim rynku
Paczkomat InPost (fot. Łukasz Rawa,wiadomoscihandlowe.pl)

InPost ogłosił partnerstwo, które może znacząco odmienić jego pozycję na jednym z najważniejszych rynków e-commerce w Europie. Współpraca z eBay to duży krok w strategii ekspansji spółki.

Rafał Brzoska, prezes InPostu poinformował o porozumieniu między InPost UK a platformą eBay, która należy do największych graczy branży e-commerce na Wyspach. W nagraniu opublik...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.12.2025 / 09:57
StoryEditor
Usługi krawieckie w Żabce. Zamiast do krawca – do sklepu za rogiem
Usługi krawieckie w Żabce – poprawki ubrań online i odbiór w sklepie. Nowy wymiar wygody

Zepsuty suwak w kurtce, za długie spodnie albo firany wymagające skrócenia nie muszą już oznaczać wizyty w tradycyjnym zakładzie krawieckim. Żabka wprowadza usługi krawieckie dostępne „po drodze”, przy okazji codziennych zakupów. Dzięki współpracy z woshwosh poprawki ubrań można zamówić online, a paczkę nadać i odebrać w jednym z ponad 12 tysięcy sklepów sieci. To kolejny krok w rozwoju „Wygodnych usług w Żabce”, który łączy szybkość, dostępność i ideę less waste.

Usługi krawieckie – poprawki ubrań online i odbiór w sklepie Żabka

Żabka konsekwentnie rozwija koncept „Wygodne usługi w Żabce”, odpowiadając na potrzeby klientów, którzy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. grudzień 2025 04:08