22.05.2018/12:56

Coca-Cola po raz szósty z rzędu najczęściej wybieraną marką świata, ale… [RAPORT]

Coca-Cola jest najczęściej wybieraną marką świata, zgodnie z raportem Kantar Worldpanel’s Brand Footprint 2018. Jednak drugi na liście Colgate jest jedyną marką, wybieraną przez więcej niż połowę światowej populacji – firma legitymuje się globalną penetracją 62 proc. rynków. W sumie 17 marek było w ubiegłym roku wybranych ponad miliard razy. Rośnie znaczenie marek lokalnych, które odpowiadają za blisko 65 proc. całości sprzedaży.

Według najnowszej edycji raportu Kantar Worldpanel’s Brand Footprint, który bada, jakie marki najczęściej kupuje największa liczba konsumentów, 17 marek produktów FMCG było w skali roku wybranych przez co najmniej miliard nabywców. W przypadku Coca-Coli, produkty były wybierane z półki ok. 5,8 mld razy w ciągu roku. Na podium znalazły się także Colgate oraz Maggi. Colgate osiągnął przy tym największą, 62-proc. penetrację globalnego rynku, a Maggi jest marką najszybciej rosnącą spośród czołowych 50 marek globalnych – w jej przypadku wskaźnik zasięgu Consumer Reach Points (CRP) wzrósł w ostatnim roku o 14 proc.

Sześć spośród 17 „miliarderów” to marki należące do koncernu Unilever, który jest światowym liderem wśród producentów, ze wskaźnikiem CRP w wysokości 36 mld w skali roku. Do firmy należą marki Lifebouy, Sunsilk, Knorr, Dove, Lux i Sunlight (patrz tabela).

W czołowej „10” znalazły się jeszcze dwie marki PepsiCo – Pepsi i Lay's. W klubie „miliarderów” znalazły się marki Nescafe i Nestle, a także Downy, Palmolice i Sprite firmy Procter&Gamble.

Badanie pokazuje, że lokalne marki rosły w 2017 r., odpowiadając za 64,6 proc. globalnej sprzedaży FMCG, podczas gdy brandy globalne mają 35,4 proc. udziałów w rynku. Warto zaznaczyć, że w tym ujęciu 0,1 proc. warta jest ok. 0,5 mld USD.

– Mimo rosnącej konkurencji na rynku FMCG, wolumen sprzedaży 22 spośród czołowych 50 marek zwiększył się na przestrzeni ostatniego roku. Na rynku wciąż można znaleźć szanse wzrostu, choć trzeba ich szukać uważniej, bo niekoniecznie znajdują się w dobrze znanych od lat miejscach. Z naszych danych wynika, że najszybciej rosną takie kanały sprzedaży, jak e-commerce, dyskonty, sklepy cash&carry oraz sklepy convenience – wyjaśnił Josep Montserrat, CEO Kantar Worldpanel.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.