22.07.2020/10:54

Dobre perspektywy dla rynku suplementów diety

3 proc. wzrost sprzedaży do wartości prawie 6 mld zł w cenach detalicznych – tak, według najnowszych prognoz PMR, wyglądały będą tegoroczne wyniki rynku suplementów diety w Polsce. 

Czynnikiem, który przyczynia się do rozwoju rynku suplementów diety jest wzrost świadomości konsumentów odnośnie tych produktów. Obecnie na jego korzyść przemawia także oczekiwanie, że ludzie w obliczu pandemii koronawirusa będą bardziej dbać o profilaktykę, co przejawi się również w zażywaniu takich produktów, wynika z badania przeprowadzonego przez PMR wśród 100 firm obecnych na rynku suplementów diety w Polsce. Czynnikiem, który budzi niepokój aż jednej trzeciej respondentów jest sytuacja ekonomiczna, co jest zrozumiałe w obliczu prognoz na rok 2020, które zakładają recesję gospodarczą. W wyniku spadającej sprzedaży, więcej firm niż w poprzednich edycjach badania liczy również na intensyfikację działań marketingowych i zewnętrzną pomoc finansową np. z UE.

Motorem napędowym tego rynku mają być głównie apteki, które w czasie lockdownu – przede wszystkim w marcu 2020 – zanotowały rekordowe wzrosty sprzedaży suplementów diety. Jednocześnie PMR szacujemy, że przy scenariuszu zakładającym względnie stałą liczbę zachorowań na COVID-19 do końca roku i brak powrotu do restrykcji, wartość sprzedaży tych produktów poza aptekami (a więc w sklepach, na stacjach benzynowych i we wszystkich innych placówkach handlu detalicznego, włączając w to np. siłownie) spadnie w 2020 roku o 1 proc. Jeżeli chodzi o kategorie suplementów najlepiej rotować będą produkty na odporność i stosowane w infekcjach, jak również witaminy i minerały.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także