24.10.2019/15:35

Ekspert z MDLZ: rynek ciastek w Polsce rośnie dużo szybciej niż w innych krajach regionu

- Rynek ciastek w Polsce rozwija się szybciej niż na innych rynkach Europy Centralnej, dlatego wiążemy duże plany z tą kategorią – mówi Richard Gray, dyrektor kategorii ciastek na rynkach Europy Centralnej w firmie Mondelēz International w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl

Według Gray’a pod względem wartości rynek ciastek w Niemczech urósł w ciągu ostatniego roku o 1-2 proc., podczas gdy w Polsce wzrost wyniósł 4-5 proc. – Jesteśmy szczególnie zadowoleni z wyników osiągniętych przez Oreo i produkty z portfolio marki Milka, których wartość sprzedaży wzrosła o prawie 20 proc. To efekt poszerzania asortymentu ciastek z czekoladą – podkreśla ekspert z Mondelez Int. 

Gorzej radzi sobie za to BelVita, czyli marka, która dekadę temu zapoczątkowała segment ciastek pożywnych/śniadaniowych. Zdaniem Gray’a ma to związek z rosnącą konkurencją ze strony marek własnych sieci handlowych oraz drobniejszych producentów. – BelVita wciąż ma ogromną przewagę nad pozostałymi wyrobami na tej półce, ale potrzebuje relaunchu. Przygotowaliśmy nową kampanię telewizyjną, w której będziemy lepiej podkreślać walory odżywcze tych produktów, pojawią się też nowości. Planujemy ponadto aktywacje prowadzone wraz z partnerami handlowymi na terenie sklepów – zapowiada Richard Gray.

Kolejnym segmentem w obrębie ciastek, który ma potencjał są drobne przekąski do podjadania. – Takie ciastka konsumenci jedzą wieczorem, często przy telewizji, samemu lub w większym gronie. Zapotrzebowanie na tego typu przekąski wyraźnie rośnie – mówi Richard Gray. Zapowiada, że firma będzie inwestować w ten segment, także w Polsce. Na razie w sprzedaży pojawiły się ciastka Milka Joy.

Zgodnie z polityką obraną przed kilkoma laty, Mondelez zamierza nadal rozwijać lokalne marki. W Polsce chodzi m.in. o Delicje, Prince Polo, Lubisie i San. – W przypadku ciastek Lubisie od przyszłego roku będziemy jeszcze mocniej podkreślać ich walory odżywcze, brak konserwantów i sztucznych barwników. Wprowadzimy też więcej produktów adresowanych do rodzin – podkreśla przedstawiciel Mondelez. Zastrzega, że w przypadku takich marek jak Delicje czy Prince Polo, gdzie lojalność konsumentów jest bardzo wysoka, nie ma mowy o rewolucyjnych zmianach, bo mogłoby się to nie spodobać odbiorcom.

Richard Gray podkreśla, że trzy kraje regionu: Polska, Czechy i Węgry są dla producenta kluczowe, bo na tych rynkach konsumpcja ciastek rośnie najszybciej. W latach 2014-2018 producent zainwestował 200 mln dol. w fabryce ciastek w czeskiej Opavie, w której są wytwarzane produkty marek Oreo, belVita, Milka i Cadbury.

W Polsce produkowanych jest większość ciastek z portfolio firmy. W Płońsku, gdzie według Gray’a moce produkcyjne są już w bardzo wysokim stopniu wykorzystane, powstają m.in. Delicje, Lubisie i ciastka Milka. Wafle impulsowe Prince Polo są produkowane w fabryce Olza w Cieszynie, a produkty San – w Jarosławiu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.