10.07.2018/11:41

Intermarche razem z Francap. Powstaje kolejna grupa zakupowa

Francuska firma Francap Distribution, zaopatrująca lokalne sklepy convenience i hurtownie, ogłosiła nawiązanie współpracy w zakresie wspólnych zakupów z Intermarché Alimentaire International. Firmy połączą swoje siły negocjacyjne z początkiem 2019 r. To kolejna grupa zakupowa, jaka powstaje w Europie.

Negocjacje prowadzone będą przez Intermarche w imieniu obu podmiotów. Technicznie nie jest to więc sojusz zakupowy w ścisłym tego słowa znaczeniu, a raczej afiliacja znacznie mniejszego Francapu przy Intermarche.

Francap zaopatruje ok. 4,2 tys. sklepów z terenu całej Francji, z czego ok. 400 placówek to supermarkety, a reszta to sklepy convenience. Firma realizuje roczną sprzedaż rzędu 2,3 mld euro. Francap zrzesza 14 regionalnych dystrybutorów, którzy z kolei obsługują różne sieci sklepów – najczęściej są to niezależne sieci kupieckie – jest to zatem swego rodzaju odpowiednik polskiej grupy MPT czy Unii SA.

Intermarche niedawno straciło partnera zakupowego – firmę Casino. Współpraca z Francapem oznacza dla Muszkieterów zwiększenie wolumenu zakupowego o ok. 10 proc. W 2017 r. Intermarche osiągnęło we Francji przychody rzędu 22,4 mld euro. Łącznie oba podmioty mają ok. 16 proc. udziału we francuskim rynku spożywczym.

Porozumienie obejmuje wyłącznie negocjacje i zakupy produktów markowych. Serie marki własnej, produkty świeże oraz wyroby lokalnych i regionalnych producentów firmy będą kupować niezależnie. Niezależna pozostanie także ich polityka sprzedażowa.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.