15.02.2017/15:55

Lidl buduje centrum dystrybucyjne na potrzeby e-handlu

Planet Retail informuje, że Lidl rusza z budową centrum dystrybucyjnego, które ma zabezpieczyć logistycznie sprzedaż online. Ta wiadomość nie byłaby wielką niespodzianką, gdyby nie ostatnie doniesienia o zmianach w zarządzie firmy i domniemanym konflikcie co do strategii rozwoju e-handlu.

Jak stwierdzają analitycy Planet Retail, na podstawie dostępnych informacji trudno ocenić, czy obiekt będzie obsługiwał także sprzedaż artykułów spożywczych. Lokalizacja zdaje się sugerować, że będą tam raczej artykuły przemysłowe z kategorii general merchandise, jako że firma rozwija ich sprzedaż online.

Brytyjski deweloper Delin Capital Asset Management (DCAM) ujawnił na swojej stronie internetowej, że podpisał długoterminowy kontrakt na budowę obiektu o powierzchni ok. 58 tys. mkw na potrzeby firmy Lidl. Obiekt mieści się w pobliżu Roosendaal w Holandi, blisko granicy z Niemcami i mniej więcej w równej odległości of portów w Rotterdamie i Antwerpii. Obiekt ma być przeznaczony do obsługi logistycznej sprzedaży online, z do pewnego stopnia dezawuuje domysły, jakoby odejście Svena Seidla miało oznaczać odwrót sieci od e-handlu.

Lidl od kilku przymierza się do sprzedaży online w krajach Beneluxu. Od marca ub.r. w Belgii funkcjonuje serwis online, a od lipca e-sklep z ofertą towarów nieżywnościowych wystartował w Holandii. To właśnie dzięki działaniom w Belgii obecny prezes Jesper Hojer dał się poznać jako innowator.

Nowy obiekt powinien się sprawdzić zarówno w obsłudze importu, jak i w dystrybucji na wiele rynków europejskich. Towary np. z Chin mogą być szybko dostarczane na rynki Beneluxu, ale też Francji czy Niemiec.

Obiekt ma być ukończony do wiosny 2018 r. Jedna z dających do myślenia informacji ujawnionych przez dewelopera to fakt, że konstrukcja ma zawierać „ponadprzeciętny współczynnik doków rozładunkowo-załadunkowych, co oznacza znacznie szybszą obsługę logistyczną niż w typowym centrum dystrybucyjnym. Planet Retail przewiduje też, że obiekt będzie wyposażony w wyszukane narzędzia do zarządzania towarem – takie jak najnowsza edycja systemu SAP – co pozwoli zminimalizować zapasy i zwiększyć przepustowość.

Jeszcze bardziej zastanawiającym aspektem technicznym jest przeznaczenie ok 5 tys. mkw na biura i powierzchnię socjalną. Zapewne obsługa obiektu będzie bardziej liczna niż zazwyczaj, choć można też spekulować, że duże biura przeznaczone zostaną na kwaterę główną operacji związanych z e-handlem. To tylko spekulacje, bo takie rozwiązanie byłoby nie po drodze z kulturą korporacyjną Grupy Schwarz, gdzie tradycyjnie administracja trzymana jest na krótkiej smyczy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.