01.08.2016/08:44

Mondelez: trend wellbeing wyznacza rozwój rynku przekąsek

Zgodnie ze strategią przyjętą w 2015 roku chcemy być światowym liderem w produkcji przekąsek wpisujących się w zrównoważony styl życia – podkreślił Rob Hargrove, wiceprezes odpowiedzialny za badania, jakość i rozwój w Mondelez International, w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

Światowy gigant wyznaczający trendy na rynku słodyczy i przekąsek zobowiązał się, że do 2020 roku o 10 proc. ograniczy zawartość soli i tłuszczów w swoich produktach. Jednocześnie firma zwiększy zawartość składników wielozbożowych i bogatych w błonnik.

Rob Hargrove powiedział portalowi wiadomoscihandlowe.pl, że konsumenci coraz częściej oczekują składników pochodzących ze zrównoważonych upraw. – Rozwijamy kosztowny program, w ramach którego dbamy o utrzymanie zrównoważonych plantacji kakaowca – podkreślił.

W Stanach Zjednoczonych, gdzie Mondelez International prowadzi większość swojego biznesu, widać silny trend konsumencki oparty na zasadzie „wolny od” – alergenów, glutenu, GMO. Dowodem na to jest szybko zyskująca popularność w Stanach marka Enjoy Life, w ramach której oferowane są produkty możliwie nieprzetworzone, oparte na naturalnych komponentach.

Mondelez chce skupić się na oferowaniu produktów naturalnych, wolnych od sztucznych barwników i aromatów, wpisujących się w trend wellbeing określający szeroko rozumiany zdrowy styl życia. Zdaniem przedstawiciela firmy Mondelez konsumenci chcą kupować produkty naturalne, nawet jeśli są droższe od innych artykułów spożywczych.

Modyfikowanie receptur jest jednak dużym wyzwaniem, bo zmniejszenie zawartości soli o 10 proc. powoduje zmianę smaku, której konsumenci mogą nie zaakceptować. A jeśli produkt jest niesmaczny, to nikt nie będzie chciał za niego zapłacić więcej – dodał wiceprezes. 

– Nasze centra rozwoju i innowacji koncentrują się na opracowywaniu takich produktów, które będą odpowiadały na wszystkie potrzeby konsumentów przy zachowaniu rozsądnej ceny – mówił Hargrove.

Podkreślił, że żywność funkcjonalna różni się od zwykłej. Przede wszystkim producent musi przeprowadzić wiele prac badawczych i testów laboratoryjnych, by udowodnić, że produkt ma określone właściwości prozdrowotne. Tak było w przypadku ciastek funkcjonalnych belVita, które według przedsiębiorstwa Mondelez dostarczają odpowiednich składników odżywczych, przede wszystkim wolno uwalniających się węglowodanów, co sprzyja zachowaniu energii przez cały poranek. – Ciastka belVita to była pierwsza marka, która uzyskała akceptację Komisji Europejskiej jako produkt o potwierdzonym działaniu zdrowotnym – zaznaczył Rob Hargrove.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.