Nowoczesne technologie zmieniają branżę HoReCa
Platformy cyfrowe i nowoczesne technologie stymulują rozwój nowych konceptów i usług gastronomicznych, wprowadzając branżę w nowy etap rozwoju – czytamy w informacji przygotowanej przez AmRest.
Branża gastronomiczna dynamicznie się zmienia, przede wszystkim za sprawą rozwoju rynku zamówień jedzenia on-line. Rozwojowi sektora sprzyja poprawiająca się sytuacja ekonomiczna Polaków, którzy częściej jadają na mieście lub zamawiają jedzenie do domu.
AmRest przywołuje dane PMR Research według których wartość rynku gastronomicznego przekroczy w 2018 roku 30 mld zł netto i będzie o 5,8 proc. wyższa niż w ubiegłym roku. Jeśli zaś chodzi o jedzenie zamawiane przez internet, to AmRest przywołuje dane Nielsena. Eksperci tej agencji wskazują, że choć e-commerce w branży kulinarnej stanowi obecnie zaledwie 5-6 proc. wszystkich transakcji w gastronomii, to wzrasta o około 60-70 proc. rok do roku – najszybciej w całym sektorze handlu elektronicznego.
Ten trend jest zgodny z jedną z inwestycji AmRest w obszarze digital. Było nią nabycie pakietu większościowego w serwisie do zamawiania jedzenia pizzaportal.pl. W tym roku spółka zainwestowała w hiszpańską platformę Glovo i wdraża do swoich restauracji rozwiązania cyfrowe i mobilne, które ułatwiają kontakt klienta z marką. Przykładem aplikacja w ramach sieci KFC, pozwalająca na zamawianie jedzenia i zapłatę on-line za dostawę do wybranego przez siebie miejsca. AmRest uruchomił także aplikacje na smartfony dla Pizza Hut i Starbucks.
- Realizacja strategii digital oraz inwestycje w innowacyjne platformy stanowią obecnie jeden z głównych filarów rozwoju AmRest. Stale obserwujemy trendy konsumenckie i słuchamy głosu klientów. Podjęte działania są odpowiedzią na ich potrzeby. Naszym celem jest dalszy rozwój w zakresie platform cyfrowych oraz nowych technologii. Otwieramy nowy rozdział w gastronomii – mówi Adam Sawicki, Chief Digital Officer AmRest.
9