01.02.2019/09:51

Pedro Soares dos Santos: Jeronimo Martins chce odmienić trend degradacji środowiska

- W Jeronimo Martins wierzymy, że wraz z państwami, biznesem, organizacjami i konsumentami, możemy odmienić niekorzystny trend degradacji globalnego środowiska - pisze w oficjalnym komentarzu dla magazynu Jeronimo Martins pt. Feed prezes firmy, Pedro Soares dos Santos.

Jak pisze dos Santos, obecnie żyjemy w warunkach paradoksu - z jednej strony dbamy o zdrowie i polepszamy warunki życia społeczno-ekonomicznego, a z drugiej coraz bardziej niszczymy środowisko, w którym żyjemy. - Bank Światowy prognozuje, że w 2050 roku produkcja śmieci na świecie wzrośnie do 3,4 mld ton - to aż o 70 proc. więcej niż w 2016 roku. Plastik, który stanowi około 12 proc. odpadów, stanowi jeden z największych problemów dla zachowania równowagi ekologicznej - tłumaczy prezes Jeronimo Martins.

Inny problem to potężna skala marnotrawienia żywności. - Jedna trzecia produkowanej żywności co roku kończy w śmietniku. To ilość, która pozwoliłaby na likwidację problemu głodu na świecie, bo to czterokrotnie więcej niż potrzeby 821 mln głodujących osób - dodaje Pedro Soares dos Santos.

Prezes Jeronimo Martins wzywa do podjęcia działań, które mają na celu odwrócenie tego trendu. - Bycie odpowiedzialnym za środowisko jest coraz mniej działaniem dla ochotników, a staje się coraz bardziej obowiązkiem, który ma zapobiec najgorszemu - mówi dos Santos.

Z tego względu firma chce podjąć wspólne działania z wszystkimi podmiotami na rynku, by odwrócić ten trend. - Chcemy uniknąć wszystkich form emisji odpadów. Jeśli nie będziemy używali zasobów Ziemi bardziej odpowiedzialnie, będziemy winni temu, że nie zostawimy naszym dzieciom świata lepszego, niż go zastaliśmy - podsumowuje.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Prezes 03.02.2019

    Pan Prezes chyba nie ma pojęcia jakie panują realia w jego sklepach Biedronka.
    Codziennie ściągana żywność 2-1 dzień przed terminem. Zatowarowanie na full, odpiek pieczywa z w zbyt dużej ilości, bo program nakazuje.
    Najpier trzeba zacząć od siebie, a nie wzywać do pustych frazesów w imię przypodobania się aktualnym trendom. Promilowy odsetek sklepów w programie oddawania żywności (2-1 dzień przed terminem spożycia) na cel charytatywny nie wystarczy.

  • Łukasz 02.02.2019

    Powiedział gość którego sklepy wyglądają jak jeden wielki śmietnik

  • Adek 02.02.2019

    A prezes Jeronimo Martins wie ile jedzenia sie marnuje w jego firmie??? Ile bananow sie wyrzuca na smietnik bo maja dwie plamki,ile papryki bo troszku pomarszczona??? I tak by mozna wymieniac w nieskonczoność zamiast te produkty przecenic i ludzie by je jeszcze kupili ,ale po co l


Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.