12.10.2022 / 09:30
StoryEditor

Produkty sprzedawane luzem - odpowiedzią na potrzeby konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju

Zdjęcie Główne (HL)
Popyt na zakup artykułów na wagę stale rośnie. Coraz więcej konsumentów stara się zredukować ilość plastikowych odpadów, a władze na całym świecie uchwalają kolejne przepisy dotyczące ograniczeń stosowania opakowań.

Rosnący apetyt konsumentów na zakup produktów sprzedawanych luzem sprawił, że merchandising produktów bezopakowaniowych poszerzył swój zasięg od małych i niezależnych sklepów "zero waste" do hipermarketów i sklepów convenience, czyli głównego sektora handlu detalicznego. Zwiększył się również zakres produktów oferowanych w sklepach - od żywności suchej po produkty płynne. Aby sprostać rosnącym potrzebom rynku produktów uzupełniających, HL oferuje innowacyjne rozwiązania merchandisingowe, które pomagają detalistom i producentom w realizacji zrównoważonego podejścia do zakupów.

Dla konsumentów zrównoważony rozwój stał się ważnym kryterium zakupowym. Badania pokazują, że 79% europejskich klientów uważa, że supermarkety powinny podjąć jeszcze więcej działań, aby zmniejszyć ilość opakowań i odpadów spożywczych. Z sondażu wynika, że około 74% konsumentów jest za większą liczbą rozwiązań w zakresie uzupełniania i ponownego wykorzystania produktów. Kupujący stawiają na spersonalizowaną ofertę, która pozwala na możliwość zakupu towaru w ilości jakiej potrzebują - w ten sposób unikają odpadów opakowaniowych i cieszą się z zaoszczędzonych środków.

"Wychodząc naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu, nasze proekologiczne rozwiązania mają na celu wspieranie naszych klientów w oferowaniu produktów z możliwością wielokrotnego uzupełniania. Jest to również sposób, aby pomóc im w spełnieniu wymogów prawnych w branży detalicznej. W obecnej sytuacji gospodarczej, gdy konsumenci są świadomi większych kosztów, tańsze produkty sprzedawane luzem mogą być dodatkową zachętą dla konsumentów do robienia zakupów w sposób bardziej zrównoważony i oszczędny. W dłuższej perspektywie, rozwiązania pomagają naszym klientom budować swój wizerunek w zakresie zrównoważonego rozwoju i lojalności klientów", komentuje Rafał Lewandowski, Commercial Director w HL Display Polska. 

Rozwiązania merchandisingowe firmy HL, które wspierają sprzedaż i zmniejszają ilość odpadów spożywczych i plastikowych na wielu rynkach i w wielu formatach sklepów:

  Pojemniki grawitacyjne

  • 4eBin™ jest wykonany z praktycznie nietłukącego się materiału posiadającego atest do przechowywania żywności. Pojemniki grawitacyjne mogą być montowane na regałach lub stojakach podłogowych i są kompatybilne z oświetleniem Ad'Lite™ firmy HL.
  • PodBin™ - zupełnie nowa forma uzupełniania, która rozwiązuje problemy związane z identyfikowalnością produktów, obsługą w sklepie oraz możliwościami komunikacji i budowania wizerunku marki. Składa się ze szczelnego pojemnika PodBox™ opracowanego przez wiodącego dostawcę opakowań papierowych na świecie - Smurfit Kappa, zapobiega ingerencji i poprawia trwałość produktu. Uzupełnianie zapasów odbywa się w prosty sposób poprzez wymianę opakowań. Dostępność miejsca na komunikację jest dodatkową zaletą dla producentów towarów markowych.

 

    Pojemnik na płyny

  • FlowBin - zapewnia bezopakowaniowy merchandising produktów płynnych, takich jak detergenty czy szampony. Nie wymaga zasilania elektrycznego. Jest łatwy w użyciu, prosty do uzupełnienia i wykonany z myślą o bezpieczeństwie.

   Pojemniki zasypowe

  • 3eBin™ i GoMix są wyposażone w pyłoszczelne pokrywy chroniące produkty, posiadają atest do kontaktu z żywnością. Są łatwo montowane na półkach lub belkach, mogą być wysuwane w celu uzupełnienia bez konieczności zdejmowania pojemnika z mocowania. Istnieje wiele konfiguracji pojemników o różnych rozmiarach, które mogą być uzupełnione o asortyment Ad'Lite™ firmy HL.

Rosnąca świadomość negatywnego wpływu działalności konsumentów na środowisko naturalne skłoniła ich do ograniczenia ilości odpadów. Więcej konsumentów podejmuje inicjatywę robienia zakupów w sposób zrównoważony. Przedsiębiorstwa dostosowują praktyki operacyjne, aby budować swój wizerunek w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz zdobyć lojalność i zaufanie klientów. Ostatecznie sukces w redukcji odpadów opakowaniowych jest wspólnym wysiłkiem wszystkich zainteresowanych stron.

"Nasza firma nie tylko jest producentem zrównoważonych rozwiązań, takich jak pojemniki. Jako firma wywodząca się ze Szwecji, ideę zrównoważonego rozwoju mamy niejako w swoim DNA, stąd nasz sposób pracy jest również zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju" - wyjaśnia z dumą Rafał Lewandowski.

 

Najnowszy Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu HL

Tego lata firma HL Display wydała Raport o Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, w którym może pochwalić się postępami jakie osiągnęli na przestrzeni ostatniego roku. Od 2021 roku HL Display z powodzeniem kontynuuje realizację wizji firmy, która dąży do tego by być preferowanym partnerem dla swoich klientów, dostarczając innowacyjne i zrównoważone rozwiązania oraz zapewniając lepsze doświadczenia zakupowe. Podczas gdy trwająca pandemia, jak również drastyczny wzrost kosztów surowców i transportu stanowiły istotne wyzwanie dla biznesu, a rynek detaliczny przeszedł znaczące zmiany, firma dostarczyła najsilniejsze wyniki finansowe w historii HL.

Podsumowanie najważniejszych osiągnięć HL w 2021 r.

W ciągu ostatniego roku działalność HL w dużej mierze rozwinęła się poprzez akwizycje. Do spółki dołączyli: brytyjska firma Concept Data, holenderska firma CoolPresentations oraz dotychczasowy partner dystrybucyjny HL - Display Italia - rozszerzając zasięg zarówno pod względem klientów, jak i rynków, które HL obsługuje. Pomimo trudnych okoliczności oraz ograniczeń związanych z możliwością fizycznych spotkań i współpracy, firma nie doświadczyła zakłóceń w działalności, a zaangażowanie pracowników pozostało na wysokim poziomie. Wszystko przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa całego zespołu jako priorytetu numer jeden.

Wreszcie, co nie mniej ważne, firma HL poczyniła postępy we wszystkich swoich własnych obszarach zainteresowania w zakresie zrównoważonego rozwoju:

  • Sprzedaż asortymentu HL Sustainable Choice, obejmującego rozwiązania wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu lub bioproduktów wzrosła o 12% w porównaniu z rokiem 2020, a firma HL rozszerzyła ofertę cyrkularną o kolejnego znaczącego klienta.
  • Firma HL wprowadziła również nowe narzędzie do angażowania pracowników, które nie tylko pozwala na bardziej przejrzyste porównywanie się z innymi firmami, ale również pomaga im w prowadzeniu działań i łatwiejszym śledzeniu postępów.

 

   
  • W celu zmniejszenia śladu węglowego swojej działalności, fabryka w Gliwicach przeszła na korzystanie z zielonej energii. Ponadto, firma HL nie tylko zwiększyła ilość pozyskiwanych z zewnątrz wysokiej jakości tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, ale także poprawiła zdolność do recyklingu własnych odpadów plastikowych do ponad 40%, co oznacza, że firma HL dysponuje większą ilością tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, które może zaoferować swoim klientom.

 

  • Po podjęciu zobowiązania do realizacji inicjatywy Science Based Target w 2020 roku, firma HL wyznaczyła cele i plan działania, aby zapewnić redukcję swojego śladu węglowego. W odniesieniu do całego łańcucha dostaw, firma wdrożyła scentralizowany system zarządzania dostawcami, który pozwala na współpracę z partnerami w sposób ustrukturyzowany i bezpieczny. Potwierdzeniem tego jest fakt, że obecnie 93% znaczących partnerów HL podpisało Kodeks Postępowania Dostawców HL, zobowiązując się do przestrzegania tych samych zasad i standardów, co HL.

 

"Wyzwania z 2021 roku wciąż pozostają. Na całym świecie mamy do czynienia ze starymi i nowymi turbulencjami. Wierzę jednak, że w HL jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do kolejnych wyzwań, dzięki naszej sprawdzonej zdolności do zarządzania zmianami oraz sile zespołu HL i całej naszej firmy" - podsumowuje z przekonaniem Rafał Lewandowski.

__________________________________________________________________________

O firmie HL Display

HL jest globalnym liderem w dziedzinie merchandisingu sklepowego i rozwiązań komunikacyjnych, pomagając klientom tworzyć lepsze doświadczenia zakupowe na całym świecie. Założona w 1954 roku firma HL jest dziś obecna w ponad 70 krajach, a jej rozwiązania można znaleźć w 295 000 sklepów, pomagając klientom w zwiększaniu sprzedaży, inspirowaniu kupujących, automatyzacji i redukcji odpadów.

HL Display Group ma swoją siedzibę w Sztokholmie, posiada spółki handlowe obejmujące 27 rynków, jak również partnerów dystrybucyjnych obejmujących pozostałe rynki globalne. Pięć zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w Szwecji, Polsce, Wielkiej Brytanii i Chinach obsługuje różne procesy przemysłowe, w tym produkcję z tworzyw sztucznych i metalu, nadruku i prac montażowych. Firma zatrudnia 1.100 pracowników i osiąga sprzedaż netto w wysokości 1.700 MSEK na całym świecie. HL jest spółką zależną należącą w całości do notowanej na giełdzie szwedzkiej Grupy Ratos.

25. kwiecień 2024 16:31