10.05.2021/09:40

Sieć DM nie będzie dla dostawców atrakcyjna wolumenowo [KOMENTARZ]

- Drogerie DM może zrobić co tylko zechce jeśli opracuje dobrą strategię i przyciągnie do siebie ludzi - uważa Tomasz Szacoń, właściciel firmy doradczej RetailPoland Consulting LTD. Ekspert dodaje również, że jeśli chodzi o konsumentów to wiadomo jak ich przyciągnąć – dobry marketing, dobre lokalizacje. Ale co z markami, co z produktami? Jak przyciągnąć etykiety, które chwyciły Polaków za serca? Jakie parametry decydują, że producent zgadza się dać najlepszą cenę zakupu nawet na granicy opłacalności?

Limit 8 bezpłatnych artykułów został wyczerpany.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Specjalną cenę promocyjną do dnia startu Retail & FMCG Congress;
  • Najważniejsze informacje z branży;
  • Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
Dodaj komentarz

1 komentarz

  • HAD 10.05.2021

    Pan Tomasz wyciąga bardzo pobieżne wnioski:
    1. "Drogerie DM może zrobić co tylko zechce jeśli opracuje dobrą strategię i przyciągnie do siebie ludzi" = 100 % możliwości na rynku w PL

    2. przykład Aldi / Lidl:
    a) oczywiście, że w Aldi do 2015 były tylko dostępne własne marki handlowe, ponieważ taka była globalna strategia Aldi; DM z kolei posiada w asortymencie oprócz bardzo dobrych własnych marek handlowych także i całą gamę produktów markowych - obydwu sytuacji nie można w ogóle porównać

    b) czy DM w asortymencie będzie miał polskie produkty? - na razie nie wiadomo - jest to na pewno celowe. Ale czy jak Rossmann wchodził na polski rynek też od razu dostał rabat ilościowy? na pewno nie... ale zdecydowanie znajdzie się nie jeden producent, który nie jest już zadowolony z dominującej pozycji rynkowej Rossmann i będzie DM oferował dobre kondycje...

    c) "poszukiwaczy nowości" czy "150.000 mniejszości niemieckiej" jest argumentem bardzo słabym, ponieważ DM będzie miał renomowane marki światowe w asortymencie; z kolei wychodząc z założenia że mniejszość niemiecka bywa w Niemczech i zna produkty DM, to do tej potencjalnej grupy klientów należy doliczyć min. kilkaset tysięcy innych osób, które pracują w Niemczech i innych krajach, w których DM jest obecny i produkty DM im są znane...

    3. Ceny
    a) czy sukes Rossmann-a bazuje na "fajnej, gadającej" aplikacji... zdecydowanie nie
    DM jest w programie Payback i to przez niego może grać cały repertuar promocyjny + czerpać informacje o zachowaniu zakupowym klientów / osób biorących udział w Payback

    b) wolumen zamówień będzie zależał od tempa ekspansji, a Aldi i DM mają wystarczające zaplecze finansowe, żeby dać sobie wiele lat na przekroczenie brak even point w PL dla tych inwestycji...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.