30.01.2017/12:32

Tesco testuje kasy do zakupów "bez pośpiechu", dla osób starszych

Brytyjskie Tesco wprowadziło do jednego ze swoich supermarketów w Szkocji specjalne stanowisko kasowe przeznaczone dla osób starszych, z Alzheimerem, demencją, autyzmem i innymi dolegliwościami tego typu. Przy tej kasie można się nie spieszyć, można też liczyć na dodatkową pomoc ze strony personelu.

Jak informuje Retail Magazine, brytyjskie Tesco testuje ciekawe rozwiązanie, mające ułatwić zakupy osobom starszym, z Alzheimerem, demencją czy autyzmem.

Pomysł jest o tyle ciekawy, że nie wymaga dosłownie żadnych inwestycji – wystarczy przeszkolenie części personelu. System jest prosty. Przy wyznaczonej kasie widnieje napis dla osób zainteresowanych: „Proszę się nie spieszyć, przy tej kasie możemy poświęcić na Twoją transakcję tyle czasu, ile tylko Ci potrzeba”. Jest też informacja dla pozostałych klientów, że przy tej kasie kolejka może się przesuwać znacząco wolniej niż przy innych stanowiskach. I to wszystko!

Personel supermarketu został przeszkolony przez szkockie stowarzyszenie działające na rzecz osób z demencją Alzheimer Scotland. Program opracował Kerry Speed, pracownika sieci odpowiedzialnego za kontakty ze społecznością lokalną. Ze specjalnej kasy mogą korzystać klienci, którzy cierpią na dolegliwości utrudniające im wykonywanie codziennych czynności. Ale nie tylko. Mile widziane są także osoby, które mają po prostu ochotę dokonać transakcji bez pośpiechu, na przykład chcą dowiedzieć się czegoś więcej o wybranych produktach, albo osoby samotne, które mają chęć po prostu poplotkować sobie chwilę z pracownikiem sklepu. Dzięki temu prostemu pomysłowi takie osoby mogą mieć pewność, że nikt ich nie będzie popędzał ani dawał do zrozumienia, że zabierają czas innym klientom.

- Uświadomiłem sobie, że ludzie w podeszłym wieku czy cierpiący na różne formy demencji mogą odczuwać presję, kiedy podchodzą do kasy, a z kolei inni klienci mogą się niecierpliwić, jeśli obsługa takiej osoby trwa długo. Pierwsze sygnały ze strony klientów są bardzo zachęcające. To tylko prosty gest, ale może mieć ogromny pozytywny wpływ na doświadczenie zakupowe naszych klientów – wyjaśnia Kerry.


Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

3 komentarze

  • kaakaadoo 31.01.2017

    Zgadza się, Tesco z Retkińskiej

  • Klient 30.01.2017

    W polskich tesco mam wrażenie że same takie kasy bo kolejka posuwa się wolniutko

  • Kam 30.01.2017

    Zdjęcie Tesco w Łodzi :-)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.