22.05.2018/16:14

Umowa Polskich Portów Lotniczych z siecią Baltona może zostać zaskarżona przez Lagardère Travel Retail

Baltona, sieć sklepów będąca własnością firmy Flemingo, ogłosiła 8 maja podpisanie koncesji na prowadzenie 14 sklepów wolnocłowych, zlokalizowanych na Lotnisku im. Chopina w Warszawie, zarządzanym przez Polskie Porty Lotnicze. Obecny najemca, firma Lagardère Travel Retail, zapowiedziała, że będzie energicznie „bronić swoich interesów”, ponieważ jej zdaniem kontrakt został podpisany po przeprowadzeniu procedury, która nie była „ani uczciwa, ani przejrzysta” – informuje serwis Moodie Davitt Report.

W komunikacie giełdowym z 8 maja Baltona ogłosiła, że kontrakt na prowadzenie 14 wolnocłowych placówek detalicznych – sklepów wolnocłowych, butików odzieżowych i punktów sprzedaży prasy i papierosów – został zawarty na 9 lat. Umowa obejmuje m.in. placówki o łącznej powierzchni blisko 3 tys. mkw, zarządzane do tej pory przez firmę Lagardère Travel Retail (LTR), której dotychczasowy kontrakt kończy się 30 czerwca. Chodzi o placówki na warszawskim lotnisku im. Chopina.

W rozmowie z serwisem Moodie Davitt Report przedstawiciel francuskiego operatora Frédéric Chevalier, szef operacji na region EMEA, oświadczył, że jego firma rozważa obecnie wszystkie opcje obrony własnych interesów, na poziomie Polski, jak i Europy. – Uważamy, że popsuto nam biznes. Co ważne, nasz pogląd podzielają inne firmy z branży – przekonywał menedżer.

Lagardère Travel Retail wyliczył szereg niepokojących elementów procedury prowadzonej przez Polskie Porty Lotnicze. Rozpoczęła się ona oficjalnym przetargiem, ogłoszonym w sierpniu 2017 r. – Nasza firma przygotowała się do udziału w postępowaniu, ale zostało ono przerwane na początku grudnia, chociaż nie podano nam powodów tej decyzji, choć wiemy, że taka sytuacja mogła mieć miejsce z różnych względów. Od tamtej pory sytuacja się zmieniła. Od stycznia do marca braliśmy udział w czymś, co naszym zdaniem było nietransparentnym procesem wyłaniania najemcy. Nie było formalnego kalendarium postępowania, nie został ogłoszony oficjalny przetarg. To sprzeczne z prawem polskim i unijnym – argumentował Chevalier na łamach Moodie Davitt Report.

Firma Lagardère Travel Retail prowadziła rozmowy z PPL i na koniec przedstawiła swoją ofertę, mimo braku oficjalnego przetargu. Ku swemu zaskoczeniu przedstawiciele spółki dowiedzieli się z komunikatu giełdowego, że w międzyczasie Baltona otrzymała koncesję. – Dotychczas nie otrzymaliśmy oficjalnego potwierdzenia z PPL ani żadnej notyfikacji w sprawie opróżnienia zajmowanych przez nas lokali. To dziwne, bo nasz kontrakt kończy się za nieco ponad 40 dni – niepokoją się przedstawiciele LTR na łamach Moodie Davitt Reoprt.

„Dnia 6 maja 2018 r. doszło do podpisania kontraktu pomiędzy Baltoną a PPL, na mocy którego Baltona staje się najemcą 14 obiektów komercyjnych, zlokalizowanych w obu terminalach Lotniska im. Fryderyka Chopina w Warszawie., o łącznej powierzchni ok 2,8 tys. mkw. Ważność umowy najmu została określona na dziewięć lat, licząc od daty przekazania obiektów objętych kontraktem” – czytamy w komunikacie giełdowym Baltony.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Ja 01.06.2018

    Sklepy LTR działają na zasadzie agencji. Uwierzcie mi, za tą decyzją kryją się dramaty ludzkie. Ale obecna władza ma gdzieś ludzi. Liczy się tylko kasa. Szkoda słów.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.