REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk - Baner Główny (17.02 - 01.03.2020)
Karol Kamiński, dyrektor zarządzający w Grupie AdRetail

Karol Kamiński, dyrektor zarządzający w Grupie AdRetail (for. materiały prasowe)

W tym roku konsumentów czeka rewolucja. Sprzedaż za pośrednictwem e-gazetek stanie się faktem – przekonuje Karol Kamiński, dyrektor zarządzający w Grupie AdRetail.

REKLAMA

Szacuje się, że w tym roku wydatki na reklamę online w publikacjach promocyjnych wzrosną o 20 proc., a zasięgi serwisów i aplikacji gazetkowych – o 10 proc. Z kolei popularność tradycyjnych wydań nie spadnie tak drastycznie, jak wcześniej zakładały prognozy niektórych ekspertów. Projektanci e-usług zyskają też nowe możliwości. Elektroniczna publikacja stanie się zupełnie inna niż jej drukowany pierwowzór. Będą wyróżniały ją m.in. smart moduły z dodatkowymi informacjami o ofertach i zintegrowane z nią listy zakupowe. Największą rewolucją może być sprzedaż produktów za pośrednictwem e-wydań. Szeroki wachlarz możliwości stworzy też technologia 5G.

Rynek gazetek dynamicznie się rozrasta. Jakie, w Pana ocenie, zaszły zmiany na przestrzeni ostatnich 5-10 lat?

Wyraźnie widać, że użytkownicy zaczęli mniej angażować się w przeglądanie tradycyjnych gazetek i bardziej zainteresowali się elektronicznymi wersjami. Wzrosły także ich wymagania wobec zdigitalizowanych publikacji, funkcjonalności serwisów i aplikacji prezentujących promocje. Obecnie konsumenci oczekują m.in. list zakupowych, zapisywania ulubionych produktów i powiadomień o nowych e-wydaniach. Z kolei sieci handlowe zwiększyły swoją świadomość w zakresie wykorzystywania tego kanału komunikacji marketingowej.

Czym się to przejawia?

Sieci zaczęły doceniać e-gazetkę jako wyjątkowo efektywny format reklamy digitalowej. Interesują się jej funkcjonalnościami, listami zakupowymi, opcją zapisywania ulubionych produktów klientów, a także analityką gazetkową. Retailerzy odkrywają potencjał elektronicznej wersji publikacji i inwestują w promocję e-gazetek. Z moich obserwacji wynika, że w minionym roku wydatki w tym obszarze wzrosły na poziomie ok. 30%, co jest sporym skokiem.

Jak wobec tego zmienił się wygląd e-gazetek?

Karol Kamiński: Oczywiście sieci handlowe cały czas intensywnie pracują nad polepszeniem jakości swoich publikacji. Głównie dostosowują szatę graficzną i sposób prezentacji produktów do wersji online. E-gazetki są bardziej przejrzyste niż tradycyjne wydania. Często prezentują mniej produktów na jednej stronie i jednocześnie przedstawiają większe elementy. Dla klientów przeglądanie takich ofert jest bardziej komfortowe niż papierowych wersji.

Co jeszcze unowocześniono?

Wśród retailerów zwiększyła się świadomość potrzeby posiadania dedykowanych stron internetowych, na które można kierować użytkowników bezpośrednio z gazetek. Mogą oni przechodzić na podstrony produktów i od razu je kupować. To przynosi sieciom dużo większe korzyści niż przenoszenie konsumentów np. na strony główne.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~thomek 3 10 dni temu

    Ciekawe tezy :) Trzyma kciuki za powidzenie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~thomek 2 25 dni temu

    Trzymam kciuk za wszystkie Eko-Akcje!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Waldi 1 26 dni temu

    Super sprawa. Gratulacje. Ambitny plan no i ekologiczny.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony