REKLAMAMLEKOVITA - Święta Śmietanka - Baner Główny (14-19.12.2019)

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

Pozostałe

inne

Pozostałe

 

30 października 2019, 09:41

(fot. Łukasz Rawa)

Strona 2 z 2
REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Zwycięskie produkty w poszczególnych 15 makro kategoriach zostały wybrane poprzez zsumowanie ich pozycji w części sprzedażowej oraz konsumenckiej i w ten sposób stworzyły finalny ranking najbardziej przełomowych innowacji roku 2018 w Polsce.

Znaczenie innowacji

Każdego roku na rynku pojawiają się tysiące nowych artykułów FMCG. Producenci prześcigają się we wprowadzaniu nowych smaków czy wariantów swoich produktów, zmieniają wielkości, kolory i formy opakowań, poprzez reklamę zachęcają do zakupu obiecując konsumentom nowe korzyści. Jednak prawdziwa innowacja musi spełniać kilka warunków.

- Przełomowe innowacje według Nielsen BASES to zupełnie nowe, unikalne produkty, znacznie lepsze od istniejących dotychczas, oferujące rozwiązania zmieniające zachowania i zwyczaje zakupowe konsumentów jednocześnie odpowiadając na ich potrzeby. Takie produkty zajmują trwałe miejsce na rynku przynosząc ich producentom sukces finansowy i dają im dodatkowe narzędzia, by skutecznie konkurować na rynku - mówi Marek Rudek, Innovation Business Partner w Nielsen BASES.

Nielsen BASES, dział dedykowany wsparciu producentów w rozwijaniu innowacji FMCG, wyróżnia 6 typów udanych innowacji:

- Superstars to nowości atrakcyjne dla bardzo szerokiego grona potencjalnych nabywców, z potencjałem do zwiększenia sprzedaży nie tylko danej marki, ale i całej kategorii,
- Brand Growers to nowości, niekoniecznie przełomowe, o dużym zainteresowaniu, zdolne znacząco wpłynąć na wielkość i udział sprzedaży danej marki poprzez podkradanie konsumentów konkurencji,
- Crowd Pleasers mają duży potencjał sprzedażowy ale ich zdolność do zwiększania sprzedaży marki jest niewielka, gdyż większość sprzedaży zabiorą innym produktom z własnego portfolio, mają duży potencjał do zastąpienia słabiej radzących sobie SKU,
- Short-term Players to produkty sezonowe, edycje limitowane, czy wszystkie inne taktyczne nowości, które kreują wolumen w krótkim okresie,
- Emerging Players to innowacje, które tworzą nowy lub włączają się w nurt nowego trendu, grupa zainteresowanych nimi konsumentów jest jeszcze stosunkowo niewielka, ale mają one szanse na zdyskontowanie rosnącego trendu w przyszłości,
- Targeted Plays adresowane są do węższego, ściśle określonego grona odbiorców, przez co ich potencjał sprzedażowy jest ograniczony, ale przy odpowiednio prowadzonej strategii marketingowej mogą przynieść wymierne korzyści finansowe.

Breakthrough Innovation Nielsen to przegląd najważniejszych nowości branży FMCG publikowany od 2012 roku w Stanach Zjednoczonych i od 2013 roku na największych rynkach krajów Europy Zachodniej. W ostatnich latach powstały również raporty dla Rosji i Turcji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~h2o 3 miesiąc temuocena: 100% 

    niestety muszę się zgodzić z przedmówcami... nielsen chwali swoich najlepszyh klientów, podczas gdy innowacyjne produkty to te które ze względu np. na cenę, nie mają póki co szansy na bycie liderami sprzedaży.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~igi 2 miesiąc temu

    Nuda. Nielsen obdzielił nagrodami swoich kluczowych klientów, a opinii publicznej stara się wmówić, czym jest innowacja.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~rnr 1 miesiąc temuocena: 100% 

    jak uwielbiam nielsena, to te wielkie i odkrywcze hity są naprawdę słabe. Zwykłe kolejne warianty tego samego co juz dawno jest w ofertach producentow i na rynku

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony