REKLAMABIZERBA - Baner Główny (listopad)

(materiały prasowe)

W październiku 2017 r. obroty sklepów małoformatowych do 300 mkw. były o 2,3 proc. wyższe niż we wrześniu i aż o 7,8 proc. wyższe niż w październiku 2016 r. Całkowita liczba transakcji utrzymała się na poziomie sprzed miesiąca, a w ujęciu rok do roku wzrosła o około 3 proc. – wynika z danych CMR opublikowanych przez Polską Izbę Handlu.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Październik to czas, kiedy w sklepach małoformatowych do 300 mkw. wyraźnie spada sprzedaż kategorii typowo letnich, takich jak piwo czy napoje czy lody. W październiku 2017 r. liczba paragonów, na których pojawiały się lody impulsowe lub familijne, była o ponad 50 proc. niższa niż we wrześniu.

Klienci sklepów małoformatowych chętniej sięgali w tym czasie po czekolady (wydatki na tę kategorię były prawie 9 proc. wyższe niż we wrześniu) czy batony, wzrosło również zainteresowanie gorącymi napojami, takimi jak herbaty (wzrost wartości sprzedaży w ujęciu mdm o 8 proc.) czy kawy.

W  ostatnim miesiącu w sklepach małego formatu znacznie lepiej niż we wrześniu sprzedawały się też praliny (wydatki na nie zwiększyły się aż o 30 proc.), ale za ten wzrost odpowiadała głównie jedna okazja - Dzień Nauczyciela. Październik, a szczególnie ostatnie jego tygodnie, to okres, w którym szczyt sprzedaży osiągają znicze – również w tym roku wydatki na tę kategorię w październiku były kilkukrotnie wyższe niż w poprzednich miesiącach.

W ujęciu rok do roku w październiku 2017 r. w sklepach małoformatowych do 300 mkw. odnotowano wzrost zarówno liczby transakcji, jak i obrotów. Wyższa wartość sprzedaży to efekt wzrostu cen żywności, ale też nieco cieplejszego niż w 2016 r. października, co przełożyło się na wyższą niż przed rokiem liczbę transakcji z piwem oraz napojami.

W ostatnim miesiącu w sklepach małoformatowych wzrosła sprzedaż najważniejszych kategorii produktowych, czyli alkoholu i wyrobów tytoniowych – wydatki na nie były odpowiednio o 7 proc. i o 5 proc. wyższe niż przed rokiem.

Jak pokazują  dane paragonowe klienci częściej niż przed rokiem sięgali również po produkty, łatwe w przygotowaniu i oszczędzające czas, takie jak różnego rodzaju dania gotowe - liczba paragonów z gotowymi daniami chłodzonymi wzrosła w porównaniu z październikiem 2017 r. o niemal 30 proc., podobny wzrost odnotowały dania instant.

Wyraźnie zwiększyło się także zainteresowanie zdrowymi przekąskami, takimi jak na przykład batony zbożowe (wzrost liczby transakcji o 11 proc.) czy chipsy owocowe (wzrost o 25 proc.). Duże wzrosty w ujęciu wartościowym odnotowały kategorie, które w ostatnim czasie znacząco podrożały, jak jajka czy masło (w październiku wydatki na kategorię były o 24 proc. wyższe niż rok wcześniej, mimo iż liczba transakcji spadła o około 13 proc.).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"