REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (marzec 2019)

(fot. Piotr i Paweł)

Sieć Piotr i Paweł wystartowała z kampanią "Żywcem nas nie weźmiecie". Hasło odnosi się do sprzedaży żywych ryb w okresie przedświątecznym, z czego supermarketowa sieć w tym roku się wycofała.

REKLAMATargi w Krakowie - Belka w artykułach (marzec)

- Żywcem nas nie weźmiecie to hasło sieci Piotr i Paweł, które ma bezpośrednio nawiązywać do kampanii "Jeszcze żywy Karp" prowadzonej przez Klub Gaja. Sieć Piotr i Paweł rezygnuje we wszystkich własnych sklepach ze sprzedaży żywego karpia - tłumaczy Aleksander Rosa, rzecznik prasowy sieci. - Piotr i Paweł jest polską siecią sklepów, tym ważniejsze jest dla nas podkreślenie, że spożywanie karpia w okresie świątecznym to niezwykle ważna tradycja w większości polskich domów, co doskonale rozumiemy. Do uśmiercenia karpi można jednak podejść w bardziej humanitarny sposób - dodaje.

Piotr i Paweł to kolejna sieć handlowa, która zdecydowała się na podobny krok. Żywego karpia Polacy od lat nie mogli kupić w Lidlu i Biedronce; w ubiegłym roku do tego grona dołączyła sieć Bi1, a w tym roku podobną decyzję podjęły Auchan i Selgros Cash&Carry (wycofały sprzedaż z części placówek).

- Niestety nadal żywe karpie sprzedaje m.in. Kaufland, Carrefour i Tesco - ubolewają przedstawiciele Klubu Gaja, organizatora kampanii "Jeszcze żywy Karp". Klub Gaja co roku apeluje do konsumentów by nie kupowali żywych karpi i reagowali w sklepach na ich złe traktowanie i cierpienia. Sprzedaż żywych karpi klub określa mianem "peerelowskiego i przestarzałego zwyczaju, który powoduje ogromne cierpienie tych zwierząt".

- Zmiana społeczna to długofalowy proces. Po wielu latach kampanii Klubu Gaja: nagłaśniania problemu, budowania poparcia społecznego i doprowadzenia do zmiany prawa, coraz więcej sklepów rezygnuje z takiej formy sprzedaży. Klientom oferują karpia z lodu czy w płatach. To już trend - chwali się Klub Gaja w komunikacie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 30

  • 18
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 8
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (6)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Vvcet 6 3 miesiące temu

    Ha ha ha nie mają na kapitał obrotowy

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Peja 5 3 miesiące temu

    Nie sprzedają bo nie maja kasy na nie haha. Jak by mieli to pewnie były by najdroższe...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gogol 4 3 miesiące temuocena: 100% 

    Lepiej by brzmiało tylko u nas karp sanacyjny patroszony

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~HannaH 3 3 miesiące temu

    Brawo P&P. To barbażyństwo męczenie ryb w sklepach!

    oceń komentarz
  • ~Tom Riddle 2 3 miesiące temuocena: 100% 

    Nieprawda Auchan sprzedaje żywe

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Darek 1 3 miesiące temuocena: 100% 

    Ja bym powiedział tanio nas nie kupicie

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony