08.12.2016 / 09:55
StoryEditor

W Polsce działa 115 tys. sklepów spożywczych

Liczba sklepów spożywczych działających w Polsce maleje z roku na rok (fot. materiały prasowe)
Na koniec grudnia 2015 r. w Polsce zarejestrowanych było blisko 361 tys. sklepów (wzrost o 1,7% r/r), z czego 115 tys. (32%) to sklepy ogólnospożywcze, owocowo-warzywne, mięsne, rybne, piekarnie i monopolowe - wynika z danych GUS. Analitycy DM PKO BP spodziewają się, że w ciągu następnych 10 lat liczba sklepów FMCG w strukturze polskiego rynku detalicznego spadnie do poziomu 30%.

Polski rynek FMCG znajduje się obecnie w fazie konsolidacji, niewielkie i niezrzeszone sklepy (które w 2008 r. pokrywały ponad 56% rynku, w 2015 r. stanowiły już zaledwie 41% ws...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.04.2024 / 09:29
StoryEditor
Getir rozważa wycofanie się ze wszystkich rynków zagranicznych. Q-commerce w kryzysie?
Getir rozważa wycofanie się ze wszystkich rynków zagranicznych (fot. Shutterstock)
Firma Getir działająca na rynku dostaw błyskawicznych rozważa opuszczenie wszystkich rynków zagranicznych i skupienie się wyłącznie na swojej rodzimej Turcji – donosi retaildetail.eu. Oznaczałoby to, że pomimo ogromnych inwestycji, przedsiębiorstwo wycofa się ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Holandii i Niemiec.

Niedawno media obiegły plotki o tym, że Getir jest bliski przejęcia swojego niemieckiego rywala – firmy Flink, która jest liderem na rynku dostaw błyskawicznych w Niemczech. Obe...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.04.2024 / 14:51
StoryEditor
Maciej Hodowany przechodzi z Żabki do Froo Romania. Będzie pomagał otworzyć 200 sklepów Froo do końca roku
Maciej Hodowany, dyrektor operacyjny i członek zarządu Froo Romania Retail, fot. M. Hodowany
Maciej Hodowany, który pełnił dotychczas rolę dyrektora sprzedaży w firmie Żabka Polska będzie teraz wspierał biznes firmy na rynku rumuńskim. Hodowany objął właśnie funkcję dyrektora operacyjnego i członka zarządu w spółce Froo Romania Retail.

Do kwietnia 2024 r. Maciej Hodowany pełnił dotychczas funkcję dyrektora sprzedaży w firmie Żabka Polska teraz będzie on wspierał biznes firmy na rynku rumuńskim. Objął on właśni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. kwiecień 2024 11:52