REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny

Centrum Factory Ursus zmienia właściciela. Za prawie 80 mln euro kupił go fundusz TIAA reprezentowany przez Neinver i TH Real Estate.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Jak podała strona kupująca, początkowa stopa dochodu netto wyniosła 6,33 proc.

Factory Ursus zostało kupione od IRUS European Retail Property Fund. Na powierzchni handlowej, liczącej 19 593 mkw., centrum gromadzi 103 salony outletowe, takich marek, jak: Nike, Adidas, Reebok, Tommy Hilfiger, United Colors of Benetton i Calvin Klein. Factory Ursus jest oddalone 10 km od ścisłego centrum Warszawy. To odległość niespełna 30 minut jazdy samochodem  dla 2,1 miliona osób.

- Factory Ursus to szczególny obiekt w portfolio Neinver. Jego budowa zapoczątkowała działalność firmy w Polsce, a otwarcie w 2002 roku stanowiło ważny krok dla powstania rynku centrów outletowych w kraju. To pierwsze centrum wyprzedażowe zmieniało się wraz z rozwojem całej branży oraz wzrostem świadomości i wymagań klientów, z każdym rokiem zwiększając swoją wartość rynkową - powiedziała Bożena Gierszewska – Mroziewicz, Country Head Neinver Polska.

Spółka Neptun powstała w 2014 roku w celu pozyskiwania do swojego portfolio najlepszych, europejskich centrów outlet. Tworzą ją firmy: TH Real Estate - jeden z największych zarządców inwestycji na rynku nieruchomości na świecie oraz Neinver – wiodący europejski deweloper, specjalizujący się w inwestycjach na rynku nieruchomości, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. Neinver jest drugim największym w Europie operatorem centrów outlet, a także liderem tego sektora w Hiszpanii i Polsce.  

Portfolio spółki Neptun składa się obecnie z 13 obiektów (304 500 mkw. powierzchni handlowej), z których pięć znajduje się w Polsce, kolejne pięć w Hiszpanii, dwa we Włoszech i jeden we Francji. Przejęcie Factory Ursus zwiększa obecność spółki Neptun na polskim rynku outletowym, umożliwiając jej czerpanie korzyści z synergii, związanej z posiadaniem w kraju innych centrów o tym samym profilu - w Krakowie, Poznaniu i drugiego w Warszawie -  outletu Factory Annopol. W ramach transakcji, spółka Neptun kupiła także przylegające grunty, aby zapewnić sobie możliwość potencjalnego, przyszłego rozwoju działalności handlowej w tym miejscu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"