17.04.2020/21:58

Alpay Güner, CEO MediaMarktSaturn Polska: To czas trudnych decyzji i ogromnego wysiłku

Jak w tej sytuacji  funkcjonuje sklep internetowy? Czy klienci są zainteresowani ofertą online? Czy firma jest w stanie rozwijać ten projekt na tyle szybko, aby zrekompensować sobie chociaż część strat związanych z brakiem tradycyjnej sprzedaży?

Reagując na bieżącą sytuację, rozwijamy nowe funkcjonalności sklepu internetowego i logistykę, dostosowujemy ofertę produktów i usług do aktualnych potrzeb klientów. Obecnie sprzedaż online i poprzez infolinię cieszy się ogromną popularnością wśród konsumentów.

Warto nadmienić, że przed zamknięciem handlu nasz sklep online udostępniał opcję odbioru towaru w sklepie stacjonarnym, co cieszyło się dużym zainteresowaniem naszych klientów. W tej chwili jest to niemożliwe, dlatego uruchomiliśmy możliwość odbioru w prawie 20 tys. innych punktów: paczkomatach, sklepach Żabka, stacjach Orlen, kioskach Ruchu czy na Poczcie Polskiej.

Brak tradycyjnej sprzedaży oznacza problemy finansowe – konieczność opłaty czynszów, wypłaty pensji pracownikom, zapłaty dostawcom. Jak długo firma będzie w stanie poradzić sobie w obecnych warunkach? Jakie działania zarząd przewiduje? Poszukiwanie finansowania zewnętrznego dla utrzymania płynności? Cięcie kosztów? Zwolnienia pracowników?

W całej Grupie MediaMarktSaturn sprawdzamy obecnie, czy mamy możliwość oraz w jakim zakresie  możemy skorzystać z pomocy finansowej, oferowanej przez rządy krajowe, aby zrekompensować sobie wpływ aktualnej sytuacji ekonomicznej na naszą firmę.

Ponadto rozpatrujemy kolejne wewnętrzne i zewnętrzne działania, zmierzające do ograniczenia kosztów oraz opcje odpowiedniego dostosowania lub zawieszenia inwestycji. Biorąc pod uwagę obecną sytuację, ściśle współpracujemy z naszymi najważniejszymi dostawcami i znaleźliśmy wspólne rozwiązania, które mają zastosowanie w całej firmie.

Obejmują one na przykład tymczasowe przedłużenie terminów płatności lub wspólne działania w celu zaoferowania naszym klientom najlepszych produktów i usług w tych wyjątkowych czasach.

Wybraliśmy naszym zdaniem najlepszy w obecnej sytuacji scenariusz: zamknęliśmy centralę firmy, poprosiliśmy pracowników o wykorzystanie zaległych urlopów, z zachowaniem tylko krytycznych funkcji, zmuszeni byliśmy również zredukować wymiar pracy naszych pracowników.

Co sądzi Pan o projekcie umożliwiającym zawieszenie płacenia czynszów? Czy to dobry pomysł? Czy MediaMarkt będzie chciał skorzystać z takiej możliwości?

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Nick Fick 20.04.2020

    Przecież oni byli już żywym trupem, zanim wyszedł COVID. Ujemna płynność, skrócone gwarancje, marketing jakby był robiony przez konkurencję albo dywersantów...
    Wirus tylko dopełni tego, co i tak miało nastać za pół roku, rok.
    I tylko ludzi szkoda, że przez takich amatorów u steru, stracą job.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.