Auchan Retail w Rosji skupi wszystkie formaty pod jednym szyldem
Grupa Auchan chce stworzyć na rynku rosyjskim wielokanałowego dystrybutora, który łączy w sobie wszystkie formaty detaliczne: hipermarkety, supermarkety, sklepy convenience i działalność e-commerce.
Decyzja o konsolidacji szyldów pod jednym logo Auchan ma na celu poprawę efektywności firmy i rozwoju projektu omnichannel, łączącego wiele formatów i kanałów dystrybucji. Realizacja projektu transformacji potrwa około 18 miesięcy i obejmie nie tylko rebranding sklepów, ale jest to całkowitą zmianę koncepcji hiper- i supermarketów oraz sklepów convenience.
Działające obecnie supermarkety Atak będą stopniowo przekształcane na Supermarkety Auchan. Otwarcie pierwszego sklepu w nowym formacie odbyło się w dniu 7 października 2016 r. w Moskwie. Supermarkety mają zaspokoić codzienne potrzeby rosyjskich konsumentów. Ich powierzchnia wyniesie od 800 do 4000 mkw., na której będą oferowane produkty spożywcze i nieżywnościowe. Każdy sklep będzie wyposażony we własną piekarnię.
Placówki convenience My Auchan o powierzchni od 200 do 500 mkw. zaproponują swoim klientom ofertę obejmującą produkty podstawowe, w tym bardzo szeroką gamę dań gotowych do spożycia, a także świeże pieczywo z własnej piekarni.
Auchan Retail zaoferuje swoim konsumentom pełny zestaw crosschannelowych rozwiązań handlowych, dając dostęp do unikalnej oferty produktów, w tym także produktów marki własnej w realnych sklepach oraz w sklepie internetowym.
18