Carrefour celuje w segment convenience na francuskim rynku
Alexandre de Palmas objął stanowisko dyrektora wykonawczego pionu convenience Carrefour we Francji. Nowy dyrektor ma rozwinąć sieć wygodnych sklepów spożywczych – donosi serwis esmmagazine.com.
Zastąpi on Christophe'a Rabatela, który w lipcu tego roku został dyrektorem generalnym Carrefour Polska.
Serwis nazywa Alexandre’a de Palmas weteranem handlu detalicznego. Zajmował m.in. stanowisko dyrektora wykonawczego we francuskiej firmie działającej na rynkach międzynarodowych Elior działając w branży gastronomicznej.
Właśnie to doświadczenie może okazać się bardzo cenne segmencie rozwoju sieci sklepów convenience pod szyldem Carrefour. Podczas gdy ten koncept sklepu detalicznego został rozwinięty w innych krajach, takich jak Wielka Brytania czy Polska, format został dopiero niedawno wprowadzony we francuskim sektorze detalicznym.
Carrefour ma też zamiar zainwestować w restauracje typu „jedzenie na wynos”, w których można też spożyć posiłek na miejscu na wzór innych graczy, takich jak Monoprix, który zrzesza sieciowe restauracje pod szyldem Sushi Shop, w niektórych swoich sklepach.
9