04.01.2017/11:39

Globalne trendy na rynku żywności i napojów 2017 – Moc roślin

Jenny Zegler, Global Food & Drink Analyst w firmie Mintel, prezentuje Kluczowe trendy dla rynku żywności i napojów na 2017 rok, wyodrębnione przez firmę Mintel na bazie obecnych preferencji i postaw konsumentów, ukierunkowanych w szczególny sposób na zdrowie, wygodę i zaufanie. Prognozy zbudowane zostały w oparciu o dyskusje w gronie ponad sześćdziesięciu globalnych analityków. Ich celem było wykreowanie unikalnej perspektywy w odniesieniu do stanu obecnego i przyszłości rynku spożywczego.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Moc roślin

Skłonność do naturalnych, prostych i uniwersalnych diet wpłynie na dalszy wzrost popularności produktów wegetariańskich, wegańskich oraz innych wariantów roślinnych.

CO PRZYNIESIE ROK 2017?

Dążenie do zdrowszego i „czystszego” stylu życia skłania konsumentów do sięgania w pierwszej kolejności po owoce, warzywa, orzechy, nasiona, zboża i inne produkty roślinne. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie coraz więcej firm wprowadza lub promuje produkty, których głównym składnikiem są rośliny, koncentrując się na aromatach, właściwościach i zaletach, o jakie mogą one wzbogacić żywność i napoje. Gwałtowny rozwój tego trendu rozpoczął się w 2016 r., kiedy rośliny stały się najczęściej używanym elementem nazw produktów i działań reklamowych. Przykładem może być wprowadzenie wód aromatyzowanych Evian Fruits & Plants czy hasło „Do Plants” (w wolnym tłumaczeniu „Idź w rośliny”) stosowane przez amerykańską firmę WhiteWave, producenta napojów bezmlecznych pod marką Silk.

Nacisk na dużą zawartość składników roślinnych wzmacnia zainteresowanie produktami wegetariańskimi i wegańskimi — wielu konsumentów wybiera takie napoje, przekąski czy potrawy okazjonalnie, zamiast całkowicie zmieniać tryb życia na oparty na roślinach. Rosnące zainteresowanie takim stylem życia — tzw. fleksitarianizmem — zostało już dostrzeżone w opracowanym przez firmę Mintel raporcie „Globalne trendy na rynku żywności i napojów w 2016 r”. W opisie trendu „Alternatives Everywhere” (Wszędobylskie alternatywy) przeanalizowaliśmy tam atrakcyjność produktów wegetariańskich i wegańskich dla ogółu konsumentów. Faktycznie, z porównania danych z bazy Mintel GNPD z okresów od września 2010 r. do sierpnia 2011 r. i od września 2015 r. do sierpnia 2016 r. wynika, że liczba produktów spożywczych reklamowanych jako wegetariańskie i wegańskie wzrosła w tym czasie odpowiednio o 25% i 257%. Obejmuje to deklaracje „wegetariańskości” i „wegańskości” pojawiające się na produktach celowo wolnych od składników pochodzenia zwierzęcego, a także na wyrobach, które zawsze były wegetariańskie lub wegańskie, ale teraz ich status został oficjalnie potwierdzony.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.