25.04.2024 / 08:59
StoryEditor

Carrefour w Polsce pod mocną presją wojny cenowo-promocyjnej! Sieć sklepów po raz kolejny się skurczyła [ZOBACZ WYKRES]

Logo Carrefoura (fot. Shutterstock)
Dane Carrefoura po pierwszym kwartale pokazują, że biznes w Polsce jest pod mocną presją wojny cenowo-promocyjnej, która wpływa na wyniki operatora na naszym rynku. Sieć zanotowała gorszą sprzedaż LfL, ma również coraz mniej sklepów.

W Polsce sieć zanotowała w pierwszym kwartale tego roku sprzedaż na poziomie 576 mln euro. Oznacza to spadek wskaźnika LfL o 4,2 proc. i organiczny wzrost na ujemnym poziomie 4,7 proc. Po zmiennych kursach wymiany walut przyniosło to wzrost sprzedaży o 9,4 proc., ale po stałych 0,6 proc. względem I kw. zeszłego roku.

Sieć tłumaczy to „trudnym otoczeniem rynkowym” i rosnącą konkurencją od początku tego roku. To dosyć jasne wskazanie na to, że wojna cenowa między Biedronką a Lidlem miała istotny wpływ na wynik sieci w I kw. br.

Carrefour restrukturyzuje sieć sklepów

Carrefour po raz kolejny zanotował spadek liczby sklepów. W sumie na koniec Q1 miał ich w Polsce 813. Jeszcze kilka miesięcy temu – na koniec 2023 roku – było ich 841. Już wtedy było ich o 87 mniej niż rok wcześniej. Teraz ubyło kolejnych 28 placówek. To głównie placówki convenience.

Carrefour miał na koniec kwartału w Polsce 96 hipermarketów, 151 supermarketów, 560 placówek convenience i 6 soft dyskontów, które działają pod szyldem Supeco.

Jeszcze kilka lat temu sieć ocierała się o granicę tysiąca sklepów. Na początku 2021 roku miała 962 sklepy, w tym 710 placówek convenience. Teraz wyraźnie zmniejsza stan posiadania.

Całościowo na koniec pierwszego kwartału grupa zanotowała sprzedaż na poziomie 22,2 mld euro, ale motorem wzrostu była Ameryka Południowa, zwłaszcza Argentyna.

W Europie sieć miała już większe problemy, o czym piszemy tutaj.

01.08.2025 / 13:51
StoryEditor
Powstaje potężna siła na rynku zdrowej żywności? Melvit przejmuje większość udziałów One Day More
Zarządy spółek One Day More oraz Melvit (fot. materiały prasowe)

Melvit zwiększa swoje zaangażowanie na rynku produktów śniadaniowych, obejmując większościowy pakiet udziałów w firmie One Day More. To partnerstwo łączy doświadczenie dużego producenta z obecnością nowej marki w sprzedaży internetowej. Jakie znaczenie ma ta zmiana dla sektora zdrowej żywności?

Melvit działający na rynku produktów zbożowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, nabył większościowy pakiet udziałów w spółce One Day More. Marka ta funkcjonuje w segmenci...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.08.2025 / 12:20
StoryEditor
Outsourcing w polskim handlu. Coraz więcej firm zleca obsługę procesów
Handel coraz częściej korzysta z outsourcingu (fot. Shutterstock)

Firmy handlowe w Polsce stoją w obliczu rosnących kosztów pracy, cen energii i niepewności gospodarczej. Coraz częściej szukają więc sposobów na optymalizację procesów, w tym poprzez zlecanie części zadań podmiotom zewnętrznym. Jak wygląda skala outsourcingu w branży i które obszary działalności firmy wolą utrzymać wewnątrz organizacji?

Z lipcowego badania Miesięcznego Indeksu Koniunktury (MIK) wynika, że 65 proc. firm handlowych wskazuje na rosnące koszty pracownicze jako główny problem. Dla 51 proc. wyzw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. sierpień 2025 07:41