Handel spożywczy przetrwa epidemię koronawirusa, ale bardzo dużo się zmieni
Jednak w jego opinii największym beneficjentem obecnej sytuacji może się okazać e-grocery.
– W PMR już podnieśliśmy prognozy dla tego kanału na 2020 r. o prawie 10 p.p. Natomiast nie spodziewałbym się aż dwukrotnego wzrostu udziałów tego kanału – jego dynamika jest ograniczona przez logistykę. Frisco.pl czy Carrefour mają wolne terminy dostaw dopiero za kilka dni od momentu zamówienia. Szybkie zwiększenie floty samochodowej nie będzie możliwe, więc potencjał do wzrostu też jest ograniczony. Jednak w dłuższej perspektywie ten kanał także powinien zyskać – część konsumentów zapewne przekona się do zakupów żywności przez internet i pozostanie im wierna. Jeżeli popularność e-grocery będzie rosnąć, to należy się spodziewać, że kolejne sieci będą rozważać uruchomienie własnych e-sklepów – prognozuje.
1 komentarz
-
23.03.2020
Ojej, serio? Przetrwa? Błyskotliwe spostrzezenia, gratulacje
2