09.10.2020/13:47

Intermarché w ciągu pięciu lat udoskonali ponad 6,5 tys. produktów marki własnej


Francuska centrala sieci w ramach „walki o lepsze odżywianie konsumentów” wdraża kompleksową strategię mającą na celu ulepszenie oferty private labels. Zmiany nie będą ograniczać się jedynie do zmiany smaku produktów, bo oczekiwania konsumentów wykraczają dziś poza ten obszar.

Strategia jest odpowiedzią na wyzwania środowiskowe, społeczne i zdrowotne, a jej efektem ma być udoskonalenie ponad 6,5 tys. wyrobów sygnowanych markami własnymi. Wprowadzając ją sieć koncentruje się na takich obszarach jak: pochodzenie surowców, modyfikacja receptur, redukcja objętości i zmiana składu opakowań (zmierzająca w kierunku zastąpienia plastiku teksturą oraz rozwoju opakowań nadających się do recyklingu) czy przeciwdziałaniu marnotrawstwu żywności.

– Jako odpowiedzialni producenci i handlowcy musimy oferować naszym klientom produkty wysokiej jakości, które sprostają aktualnym wyzwaniom takim jak ekologia czy zdrowe żywienie, będą wspierały rolnictwo i dobrostan zwierząt – mówi Thierry Cotillard, prezes francuskiego oddziału sieci Intermarché, który ma pełnić tę funkcję do 30 listopada (zastąpi go Vincent Bronsard). – Oczekiwania konsumentów wyszły poza smak. Chcą teraz czystszych receptur, krótkich i zrozumiałych wykazów składników, bardziej szlachetnych opakowań i jeszcze lepszego wynagrodzenia dla francuskich hodowców. Dlatego opracowaliśmy ambitny, przekrojowy plan poprawy jakości, aby zrewidować dużą część produktów naszych marek i szybko spełnić ich oczekiwania – dodaje. 

W ciągu ostatniego roku Intermarché ulepszyło już 650 produktów, np. ograniczając plastik wykorzystywany w ich pakowaniu, czyszcząc receptury z niektórych składników, eliminując pestycydy. Francuski operator rozwinął też asortyment wyrobów bio.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także