23.08.2017/12:39

Janusz Idczak, prezes Mondelez: Będziemy rozwijać przemyślane innowacje - wywiad

Handlowcy potrzebują ściągawki. Ich właściciele, nie mając dostępu do danych sprzedażowych, nie są w stanie rzetelnie przeanalizować rotacji poszczególnych produktów. Prasa handlowa, pełniąc funkcję edukatora, bardzo się przydaje.

Czy nowa marka Véa ma szansę zadebiutować w Polsce?

To bardzo fajna marka, którą na razie rozwijamy tylko w Stanach Zjednoczonych. W Polsce, zanim byśmy ją wprowadzili, musielibyśmy zrobić dokładne badania konsumenckie by sprawdzić, czy popyt byłby na tyle duży, by wystartować z reklamą telewizyjną i wysłać przedstawicieli handlowych do sklepów.

Zawsze trzeba wnikliwie ocenić potencjał produktu. Są punkty cenowe, które mocno ograniczają możliwość budowania penetracji. Nie chcemy wchodzić w nisze. Ekspansję należy przeprowadzać w sposób ewolucyjny.

Z marką belVita udowodniliście, że jesteście w stanie w ciągu roku zbudować od zera nowy segment.

Tak, tyle że w przypadku belVity istniała już w Polakach potrzeba produktu śniadaniowego, będącego elementem zbilansowanej diety. Wymyśliliśmy ciastka, które świetnie wkomponowały się w potrzeby konsumentów. Fajnie jest wprowadzać po 50 nowości w ciągu roku, ale jeśli z tego mamy wycofać 40 i zrobić bałagan w głowach konsumentów i handlowców, to lepiej sobie odpuścić.

Jeśli natomiast przez wiele lat działa się w sposób odpowiedzialny, to zyskuje się zaufanie rynku. Jeśli działa się na zasadzie ruletki, to trudniej jest wejść z produktem na rynek, bo partnerzy handlowi nie chcą się dorzucać do niepewnych interesów.

Wprowadzicie zapowiadaną belVitę w wersji miękkiej?

Analizujemy koszty. Decyzja jeszcze nie zapadła.

Jaka będzie rola Polski przy wprowadzaniu nowych marek? Od niedawna dysponujecie Centrum Badań i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich.

To nasza nowa perła w koronie, ponadnarodowa organizacja, która pracuje nad tworzeniem nowych produktów, wariantów i formatów w naszych flagowych kategoriach – czyli ciastkach i czekoladzie. Skupiamy się na tzw. Chocobakery, innowacyjnym łączeniu czekolady i ciastek. Przykładem, na który doskonale odpowiedział rynek, jest tu linia produktów Milka Oreo.

Dodatkowo, nowa kreatywna przestrzeń Centrum pozwoli angażować konsumentów w tworzenie właśnie takich, nowych produktów, tak aby spełniały ich wszystkie oczekiwania i potrzeby. To kolejna inwestycja Mondelēz International w rozwój i innowacyjność polskiej branży spożywczej, warta blisko 17 mln dol., dzięki której powstało blisko 250 nowych miejsc pracy. Dla polskiego oddziału firmy to wielka nobilitacja – kolejna wielka, globalna inwestycja trafia do Polski, co potwierdza rolę naszego kraju i Europy Centralnej w rozwoju firmy i jej sieci produkcyjnej w regionie.
 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • wasz klient - młody konsument 24.08.2017

    Kiedy w słodyczach znajdę produkty niezawierające w składzie rzeczy takich jak syrop glukozowy, syrop glukozowo-fruktozowy czy olej palmowy?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.