19.03.2020/12:51

Konserwy i papier toaletowy pośród najczęściej wyszukiwanych haseł w sieci

Koronawirus to temat numer jeden od kilku tygodni. Widać to również u polskich konsumentów, którzy w przeglądarkach internetowych częściej niż zwykle szukali haseł związanych z najbardziej podstawowymi produktami.

Pierwsze wnioski z wyszukiwań polskich internautów zebrał dział Market Insight agencji Clue PR oraz DevaGroup.

Jednymi z najbardziej poszukiwanych produktów w sieci okazują się konserwy i papier toaletowy. Równie skokowo wzrosła popularność różnego rodzaju maseczek (przez cały ubiegły rok średnio 100 tys. zapytań miesięcznie – w samym lutym prawie 940 tys.) czy środków dezynfekcyjnych (z średnio 20 tys. zapytań miesięcznie wzrost do 360 tys. w lutym).

„Użytkownicy adaptują się również do nowych warunków, bardzo wyraźny jest skok w wyszukiwaniach słowa „praca zdalna”, nie tylko w ujęciu najpopularniejszych zestawień: „koronawirus praca zdalna”, „praca zdalna oferty”, ale również „praca zdalna co to”, pokazujące być może, że część użytkowników w dobie koronawirusa przestawia się na ten tryb po raz pierwszy” – czytamy w komunikacie.

Polacy częściej szukali też haseł związanych z rozrywką w domu. – Spadają wyszukiwania sieciowych randek i romansów, podczas gdy użytkownicy masowo szukają gier i opcji kina domowego. Powierzchowne interakcje sieciowe zostały zastąpione aktywnościami, które możemy robić razem, w ten sposób umacniamy więzi – mówi Karol Świtała, partner zarządzający Clue PR. Jego słowa znajdują potwierdzenie w wynikach wyszukiwań np. platform streamingowych. Kombinacja słów Netflix, HBO i Prime była wpisana ok. 4,5 mln razy w ostatnich tygodniach, a zwykle, na przykład w październiku 2019 r. pojawia się około 3 mln razy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.