09.01.2021/11:46

Nielsen: Konsumenci zaczęli chodzić do sklepów, których wcześniej nie odwiedzali. To szansa dla producentów

Zamknięcia części sklepów i ograniczenia w podróżowaniu spowodowały, że konsumenci odwiedzali placówki, w których nie byli nigdy wcześniej. Od maja do września 2020 roku globalnie ten wskaźnik wzrósł z 39 do 45 procent.

Największy wzrost tego typu zachowań można zaobserwować w Afryce (11 pkt. proc.) i Ameryce Północnej (8 pkt. proc.). Najniższy wskaźnik zanotowano w Europie (4 pkt. proc.)

Nielsen - konsumenci odkrywają nowe sklepy (fot. Nielsen)

Eksperci Nielsena podkreślają, że ma to związek z faktem, że wielu konsumentów wyeliminowało wyprawy na zakupy w pobliżu miejsc swojej pracy lub w punktach przesiadkowych po drodze do niej. Skierowali się za to w stronę placówek położonych bliżej miejsca ich zamieszkania.

„To zmieniło zagęszczenie oraz liczbę sklepów, które zwykło określać się mianem >>>złotych strzał<<< odpowiadających za 80 proc. sprzedaży produktów FMCG” – piszą badacze.

Podkreślają, że producenci musza teraz na nowo zidentyfikować tego rodzaju sklepy i zmaksymalizować swoją aktywność w nich. Potrzebne jest też dostosowanie dystrybucji i strategii sprzedażowej do nowych placówek. Z kolei detaliści powinni zrewidować portfolio swoich nieruchomości bazując na nowych trendach konsumenckich.

Eksperci zwrócili także uwagę na spadek liczby promocji w okresie pandemii. Mimo wzrostów sprzedaży produktów spożywczych w okresie pandemii, sprzeda na promocjach spadła na niektórych rynkach do poziomu najniższego od kilku lat – szczególnie w Europie i w USA.

Z wyliczeń Nielsena wynika, że mogło to spowodować utratę potencjalnego przychodu na poziomie 5,9 mld dolarów. Najbardziej ucierpiały produkty spożywcze, jednak potencjalnie 700 mln dolarów mniej zarobiono w ten sposób także na produktach z takich kategorii jak środki czystości i produkty przemysłowe.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.