05.11.2018 / 16:17
StoryEditor

Nowe obowiązki dla e-sprzedawców wysyłających produkty do Niemiec

(fot. pixabay.com)
Niemiecki rynek e-commerce to obok Wielkiej Brytanii ulubiony kierunek zagranicznej ekspansji polskich sklepów internetowych. Jest to jednak wymagający rynek – nie tylko ze względu na świadomych konsumentów ceniących wysoką jakość obsługi, lecz również z powodu uwarunkowań prawnych i surowych kar. - Od stycznia 2019 roku sprzedawcy internetowi wysyłający produkty do Niemiec będą musieli uwzględnić nowe obowiązki dot. opakowań. Do końca bieżącego roku powinni również dokonać obowiązkowej rejestracji w nowo powstałym rejestrze opakowań – wskazuje Marcin Jędrzejak, legal expert z firmy Trusted Shops.

1 stycznia 2019 r. w Niemczech wejdzie w życie nowa ustawa o wprowadzaniu do obrotu, wycofywaniu i pełnowartościowym wykorzystywaniu opakowań (niem. Verpackungsgesetz, skrót: Ve...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.04.2024 / 10:50
StoryEditor
Taniej to już było. Marzec może być ostatnim miesiącem pod znakiem spadających cen
W marcu ceny w sklepach były tylko o 2,1 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej (fot. Shutterstock)
W marcu codzienne zakupy w sklepach zdrożały o 2,1 proc. rdr. – wynika z najnowszego raportu "Indeks cen w sklepach detalicznych", przygotowanego przez UCE Research i Uniwersytety WSB Merito. Dwucyfrową podwyżkę zaliczyła tylko jedna z 17 analizowanych kategorii produktowych. Eksperci ostrzegają jednak, że taki wynik może się już nie powtórzyć.

Marzec był miesiącem, który przyniósł dalsze wyhamowywanie dynamiki wzrostu cen. Codzienne zakupy średnio zdrożały o 2,1 proc. rdr. Dla porównania, w lutym były one droższe o 3,...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.04.2024 / 11:59
StoryEditor
Handel detaliczny zadłużony po uszy. Jak wypadają małe sklepy na tle dużych sieci handlowych?
Zaległości sektora handlu detalicznego w Polsce wzrosły w rok o blisko 349 mln zł (12,4 proc.) do rekordowych niemal 3,2 mld zł na koniec lutego br. Problemy z terminowymi rozliczeniami ma 35 166 detalistów - wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy BIK.

Niespłacone należności (przeterminowane powyżej 30 dni, a opiewające na kwotę minimum 500 zł) firm prowadzących sprzedaż detaliczną żywności, napojów i wyrobów tytoniowy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. kwiecień 2024 05:50