17.10.2017/15:21

Obroty Danone wyższe dzięki polskim konsumentom

Danone zanotowała w III kwartale br. wzrost sprzedaży o 4,7 proc. względem minionego roku. Jak informuje firma, za dobrymi wynikami stoją m.in. wyższe obroty sektora "Early Life Nutrition" w Polsce.

Skonsolidowana sprzedaż Danone na całym świecie w III kwartale wyniosła prawie 6,5 mld euro.Od początku roku skonsolidowana sprzedaż wyniosła około 18,6 mld euro.

- Jak się spodziewaliśmy, Danone zanotował wzrost sprzedaży w III kwartale. To pokazuje siłę naszego portfolio opierającego się na nastawionych na zdrowie produktach oraz solidne wykonanie naszej strategii - powiedział CEO firmy, Emmanuel Faber.

Jak zaznaczył, szacunkowe wyniki na ten rok zostaną wykonane prawdopodobnie z nawiązką, co pozwoli na większe zyski udziałowców Danone, a także umożliwi dalszy, długoterminowy rozwój działalności.

Jeśli chodzi o Europę i Amerykę północną, sprzedaż wzrosła z 2,7 mld euro do 3,5 mld euro, co oznacza wzrost o ponad 29 proc. Jednocześnie, od początku roku sprzedaż Danone wzrosła z 8,3 mld do 9,8 mld euro.

W Europie firma w ostatnich miesiącach nastawiła się na rozwój marki Activia. Wprowadzono nowe opakowania, a także kampanie marketingowe w Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii.

Danone jest na drodze do realizacji planu na 2020 roku. Jego założenia to m.in. wzrost w odniesieniu LFL na poziomie 4 do 5 proc. rocznie. 

Jeśli chodzi o Polskę, Danone nie ujawnia szczegółowych danych. Firma chwali się jednak solidnym wzrostem przychodów w kategorii "Early Life Nutrition". Sprzedaż wzrosła w niej o około 20 proc., głównie dzięki ekspansji w Chinach oraz Europie - szczególnie w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Polsce.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.