Producenci piwa tną wydatki reklamowe
Firmy produkujące piwo zmniejszyły w 2016 roku wydatki reklamowe w porównaniu z rokiem 2015 o 2,5 proc. Najwięcej wydała Grupa Żywiec – podaje portal Wirtualnemedia.pl.
Od stycznia do grudnia ubiegłego roku browary przeznaczyły na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) ponad 552,2 mln zł – wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Redukcja budżetów objęła wszystkie kanały komunikacji, nie wliczając radia.
Wartość reklam piwa w telewizji wyniosła 436,8 mln zł (spadek o 1,4 proc.), na nośnikach outdoorowych – 70,4 mln zł (-7,5 proc.), w kinach – 30,5 mln zł (-1,5 proc.), w magazynach – 10,4 mln zł (-20 proc.), w gazetach – blisko 2 mln zł (-17,6 proc.), a w radiu – 1,98 mln zł (+73,2 proc.).