10.10.2018/08:55

Retail Institute rozwija Radę Ekspertów

Do Rady Ekspertów Retail Institute dołącza szerokie grono ekspertów z zakresu rozwoju i ekspansji sieci handlowych: Katarzyna Dąbrowska (Douglas Polska), Małgorzata Gabryś (OCTF/ 4F), Barbara Has (Orsay), Katarzyna Kopyra (Maxi ZOO), Joanna Jóźwiak (CCC SA), Urszula Sekuła (EMPIK SA), Marcin Rydz (Grupa VISTULA), Paweł Korobacz (YES Biżuteria), Wioletta Marona-Chrobot (Brandbq/Medicine, Bytom S.A), Dariusz Zająkała (iSpot Apple Premium Reseller) oraz Marek Jamroż (do niedawna grupa LPP).

O ile Rada Strategiczna Instytutu określa wizję i koryguje kierunki działań, aby stworzyć przestrzeń do wypracowania nowych idei, tak Rada Ekspertów inicjuje, recenzuje i odpowiada za przebieg merytorycznych prac Instytutu.

- Dziś branża retail ma zdecydowanie więcej pytań niż odpowiedzi. Stoimy przed ogromnym wyzwaniem jakim jest zaprojektowanie zmian, które będą odpowiedzią na to co dzieje się w otoczeniu społecznym, politycznym czy ekonomicznym biznesu. Wspólnie z członkami Rady Ekspertów patrzymy na przyszłość retailu ambitnie i w gruncie rzeczy nie podzielamy promowanych szeroko wizji przekształcenia centrów w nowoczesne showroomy czy mające dominującą rolę rozrywkową obiekty. Oczywiście – te funkcje będą ważne, może nawet kluczowe, ale nie zastąpią generycznych jakim jest handel i usługi. Jak będzie wyglądał proces zakupu – to już zadanie dla grupy projektowej  NextGenLab – bo to, że się zmienia, już widzimy np. na rynkach azjatyckich. Czy na tę zmianę będziemy mieli wpływ, czy dokona się poza nami, zależy już wyłącznie od nas - powiedziała Anna Szmeja, Retail Institute.

Fundamentem projektów Retail Institute jest rzetelna wiedza na temat zmian zachodzących na rynku. Dzięki tworzonym w grupie blisko 130 centrów handlowych benchmarkom ReIndex: odwiedzalności, obrotów oraz OCR, a także współpracy z zespołami centrów i sieci handlowych odpowiedzialnymi za rozwój, organizacja analizuje trendy i szuka inspiracji do dalszych działań. Dołączenie do Rady Ekspertów RI przedstawicieli kluczowych sieci handlowych potwierdza obrany kierunek budowania silnej, eksperckiej organizacji opiniotwórczej w Polsce.

- Od kilku miesięcy rozmawiamy właściwie codziennie. Chcemy włączyć w inicjowany przez nas nurt zmian jak najwięcej firm, zarówno centrów jak i sieci handlowych. Naszym celem jest otwarcie debaty na wiele ważkich tematów, tj. zakaz handlu w niedziele, zasadność wprowadzenia stałych terminów wyprzedaży w Polsce czy możliwość wypracowania systemu wymiany informacji pomiędzy centrami i sieciami handlowymi dot. kluczowych parametrów oceny efektywności naszych sklepów. Dyskusje to jednak nie wszystko. Wypracowane w grupie NextGenLab idee, w miarę możliwości, stopniowo powinny być dalej wdrażane systemowo przez zespół Retail Institute - powiedziała Katarzyna Kopyra, Expansion Manager Maxi Zoo.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.