16.11.2016/15:13

Internet ważnym kanałem sprzedaży dla produktów AGD

Sprzedaż online jest szansą dla branży AGD, choć wiążą się z tym także nowe wyzwania. Z jednej strony zakupy przez Internet są wygodne i dają możliwość wyboru z dużo szerszej palety produktów, niż jest ona zazwyczaj dostępna w sklepach. Z drugiej strony marketing i sprzedaż sprzętu AGD online wymaga zupełnie innego podejścia do konsumenta, niż ma to miejsce w tradycyjnych kanałach sprzedaży.

W tym kontekście szczególnie ważne jest młode pokolenie, oswojone z technologią od najmłodszych lat, szukające informacji o produktach bardziej w mediach społecznościowych niż na stronach www producentów.

- Parę lat temu konsumenci byli zorientowani głównie na cenę, ale w ostatnich latach te preferencje się zmieniły. Stajemy się bardziej świadomi, wymagający i z uwagą przyglądamy się zaawansowanym technologiom. Element energooszczędności też zaczyna mieć znaczenie, ale jak na razie Polacy nie traktują tego typu cech priorytetowo - tłumaczy Marcin Rosati, prezes zarządu Media Saturn Holding Polska.

Jego zdaniem kanały dystrybucji sprzętu AGD powinny się wzajemnie uzupełniać, bo konsumenci często pytają o sprzęt w sklepie, a zakupów dokonują w Internecie. - My jako doradcy klienta w jego procesie zakupowym musimy być wszędzie – na każdym etapie tego procesu, zarówno w kanale internetowym, jak i tradycyjnym. Chcemy oferować nie tyle produkt sam w sobie, ale kompleksowe rozwiązanie wokół niego, służące jak najlepiej konsumentom – mówi Marcin Rosati.

I dodaje: - Najważniejsze wyzwanie dla branży AGD w Polsce to w mojej opinii innowacyjność – jest ona zarówno wyzwaniem, ale też wielką szansą. Powinniśmy być jednym z najbardziej innowacyjnych rynków – oferować tę innowacyjność jako wartość dodaną dla klienta, a nie innowacyjność dla samej innowacyjności.

Podobnego zdania jest Wojciech Konecki, dyrektor generalny CECED POLSKA, Europejski Związek Pracodawców AGD: - Każdy z producentów AGD musi mieć odpowiedź na zapotrzebowanie sprzętu typu „smart”. Widzimy też potrzebę tworzenia takich produktów, które się ze sobą komunikują, a co więcej, nie wyciekają z nich informacje, np. o tym kiedy i jak użytkujemy dane urządzenie. To wrażliwe dane, z których chętnie korzystaliby producenci, ale które mogliby też wykorzystać hakerzy. Tego typu nowości elektroniczne dopiero do nas docierają, ale już trzeba mieć świadomość wiążących się z tym nie tylko szans, ale i zagrożeń – mówi Wojciech Konecki.

Według raportu pt. „Polskie AGD ma głos”, który opracowano na podstawie wyników badania przeprowadzonego w październiku 2016 r. przez TNS Polska na zlecenie CECED Polska Związek Pracodawców AGD, to wejście do Polski zagranicznych sieci handlowych, głównie wielkopowierzchniowych było niezwykle ważne w rozwoju branży AGD w Polsce. Ich pojawienie się zmieniło obraz rynku i przeniosło branżę na kolejny poziom rozwoju. Niestety, wraz z ekspansją tego kanału dystrybucji do klientów biznesowych i konsumentów, pojawiły się też negatywne zjawiska dla producentów AGD. Wzrosła m.in. presja związana z utrzymaniem cen, bo sieci handlowe wprowadzają swoje własne marki, lepiej eksponowane i promowane. Sieci dyktują też coraz ostrzejsze warunki i dobór asortymentu do swoich sklepów, a producenci mają często związane ręce, bo jeśli nie spełnią ich oczekiwań, to mogą stracić istotną część swojego kanału sprzedaży.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.