19.10.2020/19:47

Tatiana Safutina, Lenta: Starsi klienci są dla nas szczególnie ważni. Są bezcennym źródłem informacji

Lenta, największa sieć hipermarketów w Rosji, szczególnie dba o starszych klientów. Są niezwykle cennym źródłem informacji, a gdy się zdobędzie ich zaufanie, pozostają lojalni – przekonywała Tatiana Safutina, Commercial Department Director, Lenta LLC, podczas Retail & FMCG Congress 2020.

– Oczywiście jako hipermarket numer jeden w Rosji mamy specjalny asortyment dla różnych grup klientów. Seniorom oferujemy m.in. dedykowane artykuły higieniczne czy produkty spożywcze ze zmniejszoną zawartością cukru. Mamy specjalne usługi dla osób starszych, np. oferujemy indywidualną pomoc podczas zakupów. Mamy specjalne wózki, które czynią doświadczenie zakupowe łatwiejszym dla ludzi starszych – wyjaśniała Tatiana Safutina, szefowa działu komercyjnego w sieci Lenta, podczas Retail & FMCG Congress 2020.

Menedżerka rosyjskiej sieci hipermarketów przyznała, że promocje organizowane przez sieć uwzględniają segmentację klientów i pojemność ich portfeli. Jednym z ważnych targetów są seniorzy.

– O ludziach starszych powiedziałabym, że dla każdego detalisty jest to niesamowite źródło informacji zwrotnych, ponieważ ci klienci mają bardzo konkretne listy zakupowe, rozumieją czego pragną i oczywiście oczekują wspaniałej wartości za pieniądze. Rozmawiając z zesniorem będziesz wygranym, bo ci ludzie są gotowi kupować tylko wtedy, gdy ci ufają. Jeśli chodzi o zachowanie starszych klientów, to teraz przede wszystkim szukają zdrowych produktów, muszą ufać produktowi, więc gotowi są kupować tylko wtedy, gdy znają pochodzenie tego produktu i jego składniki. W naszych supermarketach koncentrują się oni na tym asortymencie zdrowotnym. Mamy specjalny dział i specjalny asortyment, na który składają się produkty świeże, bezcukrowe, sprzyjające zdrowemu stylowi życia – podkreślała uczestniczka penalu dyskusyjnego Retail & FMCG Congress.

Menedżerka zwróciła uwagę, że równie uważnie, jak osób starszych, należy słuchać młodych konsumentów i starać się tak odpowiadać na ich potrzeby, by zdobyć ich lojalność i utrzymać ją przez całe życie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.