05.10.2016/14:03

Tesco pokazuje coraz lepsze wyniki

W pierwszym półroczu roku finansowego 2016/17 Tesco zanotowało wzrost sprzedaży like-for-like w Wielkiej Brytanii o 0,6 proc., a na poziomie całej grupy o 1 proc. – wynika z komunikatu prasowego brytyjskiej sieci.

W samym drugim kwartale Tesco udało się zwiększyć sprzedaż like-for-like zarówno w Wielkiej Brytanii (o 0,9 proc. proc.), jak i w całej Europie (o 1,3 proc). Pierwsze półrocze cała grupa zakończyła z zyskiem operacyjnym na poziomie 596 mln GPB, co oznacza wzrost o 60 proc. względem zeszłego roku. Zarząd sieci deklaruje, że Tesco będzie w stanie zrealizować planowany całoroczny zysk operacyjny na poziomie 1,2 mld GPB.

-  Wyniki za pierwsze półrocze pokazują, że zrobiliśmy duży piostęp w realizacji naszej strategii. Grupa zanotowała pozytywny wzrost sprzedaży like-for-like we wszystkich oddziałach, dzięki czemu może reinwestować środki w ofertę dla klienta i pracować zrównoważony sposób nad odbudową rentowności – mówi Dave Lewis, szef Grupy Tesco.

Przypomnijmy, że władze Grupy Tesco zapowiedziały, że chcą do roku finansowego 2019/2020 zwiększyć marżę operacyjną do 3.5-4.0 proc.

Jak podkreśla Dave Lewis, że sieć Tesco koncentruje się obecnie na tym, aby każdego dnia lepiej obsługiwać klientów i poprawiać biznes.

- Jesteśmy coraz bardziej konkurencyjni w całej naszej ofercie. Ceny są po ponad 6 proc. niższe niż dwa lata temu, dostępność i obsługa nigdy nie były lepsze, a nasza oferta jest bardziej przekonujące. Nasze nowe marki dla świeżej żywności notują wyniki sprzedaży lepsze od oczekiwań. Pracujemy także nad usuwaniem przyczyn, ze względu na które klienci w sklepie gdzie indziej – wyjaśnia szef Tesco.

I dodaje: - Choć na rynku sytuacja jest niepewna, zrobiliśmy znaczący postęp w realizacji naszych priorytetów, które wyznaczyliśmy sobie dwa lata temu.

W Polsce Tesco przeprowadziło spore inwestycje w ofertę. Analitycy sieci zwracają uwagę, że w naszym kraju, podobnie jak w Czechach, Tesco działa w „środowisku silnie konkurencyjnym”. Dlatego operator zamierza kontynuować wprowadzanie zmian operacyjnych, m.in. w celu dalszej poprawy tzw. customer experience, a także dla uproszczenia sposobu pracy sklepów i generowania oszczędności.

Dave Lewis i Alan Stewart komentują wyniki Tesco za 6 miesięcy roku finansowego 2016/17:

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.