21.10.2020/08:55

Tesco likwiduje serwis Tesco E-zakupy. Wieloletni lider e-grocery w Polsce znika z rynku

Z końcem października serwis E-zakupy Tesco przestanie działać. Sklepy stacjonarne Tesco pozostają otwarte i działają bez zmian, a klienci mogą w nich zrobić bezpieczne zakupy i skorzystać z atrakcyjnych promocji. Warto przypomnieć, że przez wiele lat sieć Tesco była liderem rynku e-grocery w Polsce, teraz udziałami brytyjskiego operatora podzielą się konkurenci tacy jak Frisco.pl, Auchan, Carrefour, E.Leclerc, a nawet Biedronka.

W Warszawie, Gdyni, Bielsku Białej i Opolu, E-zakupy będą możliwe tylko do 23 października. W tych miastach ostatnie dostawy zostaną zrealizowane 24 października. W pozostałych miastach zamówienia można składać do 30 października. Ostatnie dostawy zostaną zrealizowane 31 października.

Uruchomiony w 2012 r. serwis E-zakupy zmienił polski rynek handlu detalicznego. W jego ramach w ciągu ośmiu lat Tesco zrealizowało ponad 8 mln zamówień, za pośrednictwem których dostarczyło klientom ponad 400 milionów produktów o łącznej wadze przekraczającej 300 tys. ton.

Serwis internetowy Tesco był jednym z pierwszych w Polsce sklepów oferujących żywność online i pierwszym realizującym swoją usługę tak profesjonalnie, oferując pełny wybór artykułów na tak dużą skalę. Do jego dynamicznego rozwoju przyczynił się szereg zastosowanych przez Tesco innowacyjnych rozwiązań, w tym m.in. wprowadzenie specjalnych systemów odpowiadających za optymalne planowanie tras przejazdu vanów, czy dwugodzinnych okien dostaw, rozpoczynających się o każdej pełnej godzinie między 8:00 a 20:00, dzięki czemu każdy klient mógł otrzymać zakupy w jak najbardziej dogodnym dla siebie terminie. Innowacją na polskim rynku była także wprowadzona przez Tesco usługa Click & Collect, umożliwiająca odbiór zamówienia złożonego online w sklepie stacjonarnym.

– Decyzja o zamknięciu E-zakupów Tesco nie była łatwa. Od początku istnienia usługi robiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić naszym klientom z jednej strony najwyższej jakości produkty, a z drugiej – łatwe i wygodne zakupy. Dziękujemy wszystkim, którzy towarzyszyli nam w tej drodze: naszym Pracownikom – za ich zaangażowanie i Klientom – za zaufanie i to, że przez wszystkie te lata byli z nami – mówi Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Zamknięcie kanału sprzedaży internetowej to integralna część procesu przygotowań Tesco do przekazania polskiego biznesu nowemu właścicielowi – firmie Salling Group A/S. Zgodnie z ogłoszoną w czerwcu br. transakcją Salling Group przejmie 301 sklepów Tesco. Usługa E-zakupy nie została objęta umową przejęcia.

Tesco Polska to obecnie sieć 318 sklepów – supermarketów i hipermarketów kompaktowych – działająca na polskim rynku już od ponad 20 lat.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także