21.03.2018/15:24

Zbigniew Grycan: mimo skali produkcji nasze lody zachowały rzemieślniczy charakter

Firma Grycan – Lody od Pokoleń w swojej najnowszej strategii komunikacji marki będzie podkreślać rzemieślniczy charakter lodów. W kartach menu 150 lodziarnio-kawiarni pojawią się informacje dot. składników i ciekawostki dotyczące wytwarzania produktów, a na opakowaniach lodów sprzedawanych w sklepach - symbol przekreślonego kłosa.

- Wokół modnych dziś lodów „naturalnych” czy „rzemieślniczych” jest dziś dużo nieścisłości. Wiele produktów określanych tym mianem nie mają wiele wspólnego z lodami produkowanymi według dawnych receptur i na naturalnych składnikach. Nasze lody, mimo skali produkcji, zachowały rzemieślniczy charakter. Przykładowo, mimo tego, że zakład jest nowoczesny, wiele czynności pracownicy wciąż wykonują ręcznie. Pod wieloma względami funkcjonujemy jak tradycyjna pracownia cukiernicza. Surowce pozyskujemy ze sprawdzonych źródeł, od tych samych dostawców. Rocznie przetwarzamy 1500 ton owoców i bakalii, nie zastępujemy ich aromatami– mówi Zbigniew Grycan, współwłaściciel rodzinnego przedsiębiorstwa Grycan Lody od Pokoleń.W kawiarnio-lodziarniach (firma prowadzi około 150 lokali) pojawi się nowe menu, w którym znajdą się informacje dot. składu.


Na materiałach informacyjnych oraz na opakowaniach lodów, także na kubkach dostępnych w sprzedaży detalicznej, niebawem będzie widniał znak przekreślonego kłosa wskazujący, że produkty są bezglutenowe. – Zapotrzebowanie na takie produkty jest znaczne, z badań wynika, że aż 20 proc. Polaków przyznaje, że zwraca uwagę na brak glutenu w żywności – uzasadnia w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Marcin Snopkowski, dyrektor generalny firmy Grycan – Lody od Pokoleń.– Nie modyfikowaliśmy receptur ani nie inwestowaliśmy w osobne linie, nie było to konieczne. W naszym zakładzie nigdy nie odbywała się produkcja oparta na komponentach zawierających gluten. Nigdy nie produkowaliśmy np. lodów z kawałkami ciastek, choć mieliśmy zapytania z rynku o takie produkty – mówi Snopkowski. Dodaje, że nowe etykiety są już zaprojektowane, ich wprowadzenie na rynek to kwestia czasu. – Nie planujemy z tego powodu podwyżek cen, choć zawsze należy brać pod uwagę różnego rodzaju korekty.

Cennik zmienił się jesienią ub.r., ceny musiały wzrosnąć m.in. z powodu rekordowych podwyżek śmietany kremówki, która podrożała o 150 proc.. Jej cena nieco spadła, ale nadal nie powróciła do wyjściowego poziomu – uzasadnia Snopkowski.

W handlu detalicznym marka Grycan jest od trzech lat liderem rynku lodów familijnych – kontroluje tu około 20 proc. udziałów. Firma rozwija się też w segmencie lodów impulsowych w kubkach, gdzie oferuje 5 indeksów.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • gogo 23.08.2018

    W tych lodach tyle naturalności co w panienkach Grycan, wystarczy poczytać etykiety na opakowaniach, sama chemia

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.