REKLAMAHELIO - Baner Główny - Masy (15-21.10.2018)

(mat. prasowe)

W najnowszym raporcie „Global Powers of Retailing 2018” firmy Deloitte ze stycznia 2018 r. znajdujemy ranking 10 największych sieci handlowych świata, według danych z roku finansowego 2016. Pierwszych pięć pozycji pozostaje bez zmian. Amazon skacze o cztery miejsca w górę, Carrefour spada o dwa. Ranking nie uwzględnia Alibaby, traktując firmę jako technologiczną platformę e-commerce, a nie samodzielnego detalistę.

REKLAMAKongres Słodycze i Przekąski 2018 - belka w artykułach

Pierwsza dziesiątka światowego detalu odpowiada z 31,7 proc. wartości sprzedaży detalicznej czołówki 250 firm objętych rankingiem. Pięciu największych detalistów utrzymało swoje pozycje z poprzedniej edycji rankingu, jednak w drugiej połowie Top 10 zaszły radykalne zmiany.

Medaliści to wciąż amerykańskie sieci stacjonarne – Walmart, Costco Wholesale i Kroger. Grupa Schwarz obroniła 4. miejsce, mimo wpływu osłabienia euro na wyniki denominowane w dolarach. W przyszłości pozycję grupy powinna poprawić ekspansja Lidla na rynku amerykańskim.

Amazon, napędzany innowacjami w sferze produktów i usług, nieprzerwanie od 1994 r. odnotowuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. W roku 2016 wyniósł on blisko 20 proc., co pozwoliło firmie przeskoczyć aż cztery miejsca w rankingu Deloitte i zająć 6. pozycję. Przejęcie Whole Foods pozwoli Amazonowi kontynuować ten trend w przyszłości. Warto zauważyć, że firma po raz pierwszy pojawiła się w rankingu Deloitte w 2000 r., gdy zajęła 186. miejsce.

Wysoką 8. pozycję zachował Aldi, który dzięki agresywnej ekspansji, głównie w Wielkiej Brytanii, Australii i USA wypracował wzrost sprzedaży o blisko 5 proc., co pozwoliło zachować miejsce w zestawieniu i zepchnąć w dół słabiej sobie radzącego Carrefoura. Francuski detalista w 2016 r. przerwał trzyletnią dobrą passę i odnotował spadek sprzedaży o -0,4 proc., przez co spadł o dwa miejsca w rankingu.

Spośród Top 10 największych detalistów świata większość operuje w skali międzynarodowej – średnio w 15 krajach każdy. Trzy firmy – Aldi, Schwarz Group i Carrefour – osiągają ponad połowę przychodu z operacji zagranicznych. Amazon ponad jedna trzecią, a Walmart i Costco po ok. jednej czwartej. Kroger to jedyna sieć z Top 10, która nie operuje globalnie.

Źródło: Deloitte, „Global Powers of Retailing 2018”, A supplement to STORES Magazine, January 2018

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony