REKLAMAHELIO - batony - baner główny

Jak pokazują wyniki najnowszego badania potencjału rynku benefitów pracowniczych, przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, już ponad połowa firm wspiera swoich pracowników w osiąganiu równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. To nie tylko efekt "rynku pracownika", ale także dobrze pojęty interes pracodawcy.

REKLAMAFBKCH - Belka w artykułach

(Pixabay CC0)

W obecnych realiach - rynek pracownika - wynagrodzenie przestaje być kluczowym czynnikiem warunkującym decyzję o podjęciu pracy w danej firmie. Coraz częściej na tę decyzję wpływ mają dodatkowe świadczenia, które oferują pracodawcy. Wśród nich ważne miejsce zajmują te związane z dobrostanem, czyli odpowiadające za indywidualne odczuwanie szczęścia i satysfakcji z życia. Oferuje je już ponad 50% przedsiębiorstw, w tym aż 72% największych firm, zatrudniających ponad 250 osób oraz 59% średnich, angażujących od 50 do 250 pracowników.

Pracodawcy zdają sobie sprawę, że życie to nie tylko praca, dlatego w firmach takie pojęcia jak work-life-balance czy well-being zyskują na znaczeniu, zarówno wśród pracodawców, jak i ich pracowników. Pracodawcy proponują dofinansowanie kultury, czyli takie świadczenia, które umożliwiają uczestnictwo w konkretnych wydarzeniach kulturalnych lub upoważniają do kupna ze zniżką biletu np. do kina teatru lub na koncert (35%).

Kluczem do dobrego samopoczucia zatrudnionych jest również utrzymywanie dobrej kondycji fizycznej. Dlatego 31% firm, które chcą dbać o stan ducha i kondycję fizyczną pracowników, proponuje im dofinansowanie sportu lub rekreacji. Ponadto 11% przedsiębiorców dofinansowuje pracownikom posiłki, w formie kart żywieniowych, takich jak Karta Lunch Pass Sodexo. Co więcej, świadomi tego jak istotne jest właściwe odżywianie, pracodawcy systematycznie zwiększają kwoty przeznaczane na ten cel. W 2015 roku, na miesięczne dofinansowanie posiłku jednego pracownika firmy przeznaczały średnio 99 zł, a w 2016 roku już 114 zł.

Firmy coraz chętniej sięgają także po szersze programy profilaktyki zdrowotnej. Edukują swoich pracowników w zakresie dbania o stan zdrowia, utrzymywania dobrej kondycji czy stosowania właściwej diety. Ponadto promują dobre nawyki i zmiany postaw jak np. rzucenie palenia.

- Pracodawcy wiedzą, że firma będzie osiągać lepsze wyniki, jeśli jej pracownicy będą zdrowi i zadowoleni. Dlatego wdrażają programy, których celem jest poprawa jakości życia zatrudnionych. Takie działania wpływają na zmniejszenie absencji, zwiększenie efektywności, ale także kreowanie  pozytywnego wizerunku pracodawcy  –  twierdzi Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Marketingu, Sodexo Benefits and Rewards Services.

Troska o dobre samopoczucie w miejscu pracy przynosi pracodawcy szereg korzyści. Ich pracownicy dobrze czują się w firmie, mniej chorują i są bardziej zaangażowani w realizację swoich zadań, a co szczególnie istotne, lepiej funkcjonują, także poza miejscem pracy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"