REKLAMAMLEKOVITA - Święta Mascarpone/Twaróg - Baner Główny (08-13.12.2019)
Tesco ograniczyło powierzchnię swoich największych sklepów w Polsce

Tesco ograniczyło powierzchnię swoich największych sklepów w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Ograniczanie asortymentu, zmniejszanie powierzchni, zachęcanie klientów do częstszych i szybkich zakupów - to zmiany wprowadzane przez Tesco w Polsce. Restrukturyzująca swój biznes sieć dostosowuje hipermarkety do formatu hipermarketu kompaktowego, tnąc je do "jedynie" 3 tys. mkw. powierzchni handlowej. Jak sklepy wyglądają po zmianach?

REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)

Hipermarket Tesco na warszawskich Kabatach odwiedziliśmy w piątek przed długim weekendem listopadowym. To dzień, w który Polacy robili zakupy na zapas, by starczyły na kilka dni. Około godziny 9.30, pomimo wielu klientów w sklepie, wszystkie 24 zwykłe stoiska kasowe były nieczynne, a ośmiu kas samoobsługowych pilnował (to akurat standardowe) jeden pracownik.

Dostęp do znacznej części dawnej powierzchni hipermarketu został dla klientów zamknięty. Tesco, przez całą długość sklepu, postawiło barierki oddzielające wydzieloną (ograniczoną) powierzchnię. Docelowo część tej powierzchni może zostać zagospodarowana w inny sposób (np. przez nowych najemców, których poszukiwanie zostało zlecone przez Tesco firmie Cushman&Wakefield), na razie jednak stoi nieużywana, a barierki raczej odstraszają klientów niż zachęcają do zakupów. Podobna, choć znacznie mniejsza wydzielona strefa znajduje się po drugiej stronie sklepu, w pobliżu warzyw i owoców.

Przy wejściu do sklepu klienci witani są komunikatem: "Witamy w nowym, mniejszym Tesco, idealnym na szybkie, codzienne zakupy". Mimo to oferta produktowa, choć zredukowana, wciąż może się wydawać lekko przytłaczająca. Zapowiadanego ograniczenia indeksów produktowych z 41 tys. do 11-13 tys. (w przypadku supermarketów Tesco miało to być przejście z 8 tys. SKU do jedynie 4 tys.) póki co zbytnio nie widać. Proporcje pomiędzy asortymentem spożywczym a przemysłowym pozostały mniej więcej takie, jak dawniej.

Sieć stara się zachęcać do szybkich zakupów, czyli chce ściągnąć klientów z innymi misjami zakupowymi niż te tradycyjne związane z hipermarketami. Jednak Tesco niewiele jednak uczyniło w kierunku tego, by skroić choćby część oferty pod klientów, którzy przyszliby do sklepu tylko na chwilę, po kilka produktów. Jak wygląda asortyment typu convenience, czy food-to-go? Koncept o nazwie "Weź na drogę" to w 50 procentach (jeden z dwóch regałów) tylko i wyłącznie butelki mleka. Na drugim regale, oprócz sałatek, wrapów i bagietek, znaleźć można np. 2-litrowe soki. Jeżeli są one ofertą convenience, to raczej w rozumieniu amerykańskim.

Tesco zachęca też klientów do kupna "wygodnego zestawu" za 8 zł. Chodzi o możliwość samodzielnego skomponowania zestawu, w skład którego wchodzi bagietka, wrap lub kanapka oraz napój. Podobne zestawy promocyjne, typu "meal deal", sieć oferuje w Wielkiej Brytanii od lat.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 56

  • 22
    BARDZO PRZYDATNY
  • 4
    PRZYDATNY
  • 12
    OBOJĘTNY
  • 18
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (20)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~zyczliwa 20 17 dni temu

    Zacznijcie dbac o klientow.Zajmujecie sie tylko papierami.Klienta traktuja jak zlo konieczne-ale tak kaza zarzadzajacy.Nigdy juz w tej sieci nie bedzie lepiej.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ob serwator 19 19 dni temu

    Nie rozumiem tego, jak można do czegoś takiego dopuścić? 10 lat pracy w Tesco, 10 lat wstydu. Kto zajmie się lewymi zwolnieniami kadry? Zaraz oskarża Tesco o mobbing, bo przecież kilku menadżerów jest od miesięcy na L4 (pierwszy raz w życiu szkoda mi moich składek ZUS na nygusów- tak o tobie myślę,,!,,,

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~h2o 18 20 dni temuocena: 80% 

    ich sklepy zawsze były odstręczające, a stały się odtsraszające... wygląda to karykaturalnie, coś jak łóżka polowe na chodnikach w latach dziewięćdziesiątych, ale cóż - mała strata, krótki żal

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Nikita 17 20 dni temuocena: 100% 

    Sami nie wiedzą co robić i co robią niedawno w sierpniu wyprzedawali towar którego miało nie być teraz znów to samo wysyłają co było w dostawach i gdzie tu sens i. Logiks

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Och 16 20 dni temu

    A co robi Cushman&Wakefield ? Wynajęli coś, gdzieś?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gość 15 20 dni temuocena: 100% 

    Teraz to groch z kapustą, wszystko wymieszane. Wcześniejsze ustawienia towaru było o wiele lepsze. Zaczym klient znajdzie co szuka to pół sklepu musi przelazic.

    oceń komentarz
  • ~Rakieta 14 20 dni temuocena: 100% 

    Tesco był kiedyś ciekawym sklepem teraz to nie to sieć kurczy się zamykają kolejne sklepy

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Lidka 13 20 dni temuocena: 83% 

    Po co ta irytacja?Tesco w nowym roku się zawinie.w styczniu będą następne zwolnienia.Kadra kierownicza i specjaliści z POK-u.

    oceń komentarz
  • ~Kamis393 12 21 dni temuocena: 100% 

    Na pytanie zadane w tytule - mogę odpowiedzieć - wątpię. Wątpię, ponieważ mimo badań iż niby większość klientów wybiera sklepy mniejsze - to Tesco po zmiejszeniu formatu jest sklepem w którym wybór towarów jest po prostu beznadziejny. W sklepach wieje pustkami i nudą.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ktoś 11 21 dni temuocena: 100% 

    Skończyły się czasy kiedy producent płacił ogromny haracz za postawienie swoich produktów na półce ... Niech spadają se do Anglii złodzieje.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ola 10 21 dni temuocena: 100% 

    Niestety zmiany na gorsze, kolejki na okrągło są, zwolnili masę ludzi, nie ma kto obsługiwać klientów, co z tego że sklep mniejszy, skoro klient traci czas na stanie w kolejce, to niestety zniechęca klientów, powinni zatrudnić pracowników, a nie zwalniać, gdyby klient był odpowiednio obsługiwany to i chętnie by wracał

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ann 9 21 dni temuocena: 100% 

    Mnie jako klienta zmiany zniechęciły, myślę że takich jak ja jest więcej...

    oceń komentarz
  • ~Laura 8 21 dni temuocena: 100% 

    No dobra, zapytam po raz kolejny: czy losem najemców w Tesco ktoś z Państwa się zainteresuje, czy to mało istotny temat?

    oceń komentarz
  • ~Mmmm 7 21 dni temuocena: 90% 

    Tesco jak Tesco chcą zrobić z niego biedronkę ale w Biedronce jest dużo pracowników a u nas po 2osoby na zmianie oni tego nie rozumieją znaleźli sobie tania siłę roboczą która zapierdala a oni tego niewidza pomniejszyli asortyment wraz z pracownikami i jeszcze wymagają.

    oceń komentarz
  • ~Lola 6 21 dni temuocena: 100% 

    Po jakich zmianach? Właśnie weszła kolejna rewizja asortymentu, -20procent zniżki na kolejne artykuły. Zmiany ciągle trwają.

    oceń komentarz
  • ~Romek 5 21 dni temuocena: 100% 

    Policzmy 3% marży z £1 mld różnie czyli £30m na rok PLN 150m - jeśli się uda. W ciągu ostatnich 5 lat przewalili 10x tyle. Czyli 10 lat, żeby wyjść na zero a potem zacząć zarabiać? Jeśli się uda. No way! Nikt nie będzie tyle czekać.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Tesco lubelskie 4 21 dni temuocena: 100% 

    Szybkie zakupy?? Ciekawe jakim cudem jak ponad polowa pracownikow zostala zwolniona? Na kasy nie ma kto siadac, ale klienci tego nie rozumieją bo mysla ze pracownicy chowaj sie na magazynie.. Prawda jest taka ze tesco chcialoby jak biedronka, malo pracowników ale duze obroty, tylko ze w biedronce nikt nie zwraca uwagi ze towar jest poroznoszony po calym sklepie albo brakuje jakiejs ceny.. Poza tym watpie w liczne audyty w biedronkach tak jak w tesco... Zamiast skupic sie na sprzedazy tesco woli zajmowac sie liczeniem co tydzien tych samych produktow lub nawet co drugi dzien..

    oceń komentarz
  • ~Beengood_bee 3 21 dni temuocena: 100% 

    To jest nawet zabawne foto z chlodziarką "weź na drogę" a w środku mleko 1L za 2,19. Każdy marzy o litrze mleka do popijania w podróży. Swoją drogą może marża z tego mleka wystarczy na prąd do chłodziarki. Mistrzowie handlu :-)

    oceń komentarz
  • ~Czarek 2 21 dni temuocena: 83% 

    Powinny być znane już obroty Tesco po przebudowie sklepów. Proszę Redakcję o podanie danych i porównanie ich z poprzednimi periodami.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Zawiedziona 1 22 dni temuocena: 69% 

    Ha, ha, ha... następny pomysł, który jak zwykle nie wypali, chodzi im tylko o wysprzedanie towarów z magazynów w Gliwicach i Teresinie. Zachęcają klientów wyglądem sklepu, raczej powinni zadbać o profesjonalną, miłą i sprawną obsługę. Kasy samoobsługowe coraz częściej nie wydają pieniędzy a na otwarcie kasy obslugowej trzeba czekać. Klient traktowany jest jak zło konieczne.

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony