REKLAMAROS-SWEET - Pestki dyni w czekoladzie - Baner Główny (21.08-01.09.2019)
Honorata Jarocka, senior food and drink analyst, Mintel

Honorata Jarocka, senior food and drink analyst, Mintel (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Marki własne radzą sobie coraz lepiej, bo nie boją się innowacji, szybko wychwytują konsumenckie trendy, eksplorują nowe rynkowe nisze.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Marki własne ewoluują. Jednym z silniejszych trendów na tym rynku jest wzrost znaczenia segmentu premium. To stawia producentów przed niełatwym zadaniem, szczególnie na polskim rynku, gdzie cena w istotny sposób wpływa na wybór konsumenta. Dlatego sieci starają się dostarczać konsumentom argumentów, które zachęcą ich do wyboru marek własnych klasy premium, np. podkreślają korzyści wynikające z ich konsumpcji, stosują wyróżniające się opakowania (np. z dominującym czarnym kolorem, który kojarzy się z wyższą jakością).


Efekty są już widoczne: w 2018 roku 10 proc. wszystkich nowości produktowych pod marką własną na świecie stanowiły marki własne premium. Największy udział w tym segmencie miały kraje europejskie. Na opakowaniach sprzedawanych tam marek własnych pojawiają się często bardzo szczegółowe informacje o pochodzeniu produktów (również w Polsce), co zachęca konsumentów do zakupu (ponad 60 proc. konsumentów w Polsce jest skłonnych kupować marki własne, jeśli wspierają w ten sposób małe, lokalne przedsiębiorstwa). Wyjątkową jakość, a także benefity emocjonalne podkreślają również opakowania stylizowane na dawne, np. wykorzystujące dawne czcionki.


– Silnym trendem jest to, ze marki własne uczestniczą i pomagają w kreowaniu stylu życia, a także promują odpowiedzialność środowiskową, np. starając się eliminować plastikowe opakowania. Innym przykładem jest keczup pod marką własną, który powstaje z pomidorów, które nie trafiły do sprzedaży i zostałyby wyrzucone. Jedna z sieci dyskontowych natomiast testuje sprzedawanie wczorajszego pieczywa – mówi Honorata Jarocka, senior food and drink analyst, Mintel.


Marki własne szybko odpowiadają na trendy, nie boją się eksperymentować, również jeśli chodzi o działania promocyjne. Przykładem może być sieć Carrefour, którego przedstawiciele w Belgii jeździli specjalnie oznakowaną ciężarówką,  promując ich własne lokalne i organiczne produkty. Ponadto marki własne kreują wizerunek sieci – badania wskazują, że klienci unikają sklepów, które mają marki własne słabej jakości. Z drugiej strony sklep, który ma dobre i cenione portfolio pod marką własną, zdecydowanie zyskuje w oczach konsumenta.
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony