REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL) - Baner Główny (maj - czerwiec 2019)

Ponad połowa (52%) słodyczy wprowadzanych na rynek przez Grupę Ferrero jest dostępna w porcjach o gramaturze poniżej 15 g, a aż 83% całości sprzedaży firmy stanową porcje poniżej 40 g. Wielkość pojedynczych porcji jest jednym z kluczowych punktów najnowszego, 9. Raportu Społecznej Odpowiedzialności producenta takich wyrobów jak Nutella i Kinder Chocolate.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)
W Polsce Ferrero ma zakład w Belsku Dużym. To trzeci pod względem wielkości produkcji i jeden z najbardziej nowoczesnych zakładow Grupy

W Polsce Ferrero ma zakład w Belsku Dużym. To trzeci pod względem wielkości produkcji i jeden z najbardziej nowoczesnych zakładow Grupy (Fot. materiały prasowe)

Ferrero, wytwórca m.in. takich produktów jak Nutella, Kinder Niespodzianka, Kinder Chocolate i Rafaello,  to jeden z pierwszych producentów słodyczy i przekąsek w Polsce, który w swojej strategii uwzględnia produkty w małych porcjach. Zdaniem przedstawicieli firmy wielkość porcji sama w sobie stanowi sugestię odnośnie zalecanego spożycia, zatem małe porcje pozwalają konsumentom na dokonywanie bardziej świadomych wyborów żywieniowych.

Na konferencji podczas której został zaprezentowany najnowszy raport społecznej odpowiedzialności Grupy, Enrico Bottero, dyrektor generalny Ferrero w Polsce podkreślił, że firma od początku istnienia miała na uwadze kontrolę porcji. – Najbardziej wyrazistym przykładem podejścia Ferrero do małych porcji jest Kinder Chocolate. Od momentu wprowadzenia na rynek w latach 60. Czekolada składała się z ośmiu osobno pakowanych batoników. Tak jest do dziś, a Kinder Chocolate jest obecnie najpopularniejszym produktem w swojej kategorii – powiedział Bottero.

Grupa Ferrero jest obecnie największym producentem wyrobów czekoladowych w Polsce i krajach bałtyckich.

Jak poinformowali przedstawiciele firmy, większość (blisko 52 proc.) z produktów wprowadzonych na rynek przez Ferrero jest dostępna w porcjach o gramaturze poniżej 15 g, a aż 83 proc. całości sprzedaży stanowią porcje poniżej 40 g. Dodatkowo 68,2 proc. produktów Ferrero można kupić w porcjach o kaloryczności mniejszej niż 100 kalorii, a w porcjach mniejszych niż 130 kalorii – aż 92,2 proc. – to o 6,2 proc. więcej niż jeszcze rok wcześniej. Jedynie 3,7 proc. produktów dostarcza ponad 150 kalorii na porcje – podaje Ferrero w swoim najnowszym raporcie.

Działania producenta są zgodne z trendami rynkowymi. Jak bowiem informuje Joanna Rogalska, client director w agencji badawczej Nielsen Polska, analiza danych sprzedażowych na podstawie panelu sklepów monitorowanych przez Nielsena wskazuje, że ponad połowa sprzedaży ilościowej słodyczy w Polsce przypada na produkty w opakowaniach o gramaturze do 50 g. – Determinuje to dobór pojedynczych porcji przez producentow wyrobów cukierniczych, tak aby ułatwić konsumentom świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń – komentuje Rogalska.

Kwestia wyrzeczeń jest o tyle istotna, że zdaniem konsumentów słodycze mają sprawiać przyjemność – wskazuje na to 79 proc. Polaków (wobec 72 proc. wskazań globalnie). 57 proc. rodzimych konsumentów sięga po przekąski dla poprawy nastroju (wobec 64 proc. globalnie).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~DR 1 2 miesiące temu

    Każdy kij ma dwa końce. Mniejsze opakowania to więcej odpadów i śmieci.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony