REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

Pozostałe

inne

Pozostałe

 

30 października 2019, 09:41

(fot. Łukasz Rawa)

Napój Fuzetea od firmy Coca-Cola, lody Big Milk Intense od Unilevera oraz pasta do zębów Colgate Natural Extracts Charcoal produkowana przez Colgate-Palmolive to według Nielsena najbardziej przełomowe innowacje w Polsce w 2018 roku. Agencja po raz pierwszy tak kompleksowo zbadała rynek nowości produktowych FMCG w 15 makro kategoriach. Laureaci prezentowani w raporcie “Breakthrough Innovation Poland 2018” uzyskali najwyższą miesięczną sprzedaż i zdobyli uznanie konsumentów.

REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)

- Innowacja się opłaca. W Stanach Zjednoczonych, które liczą ponad 120 mln gospodarstw domowych i mają największy potencjał, najlepsze innowacje mogą już w pierwszym roku obecności na rynku wygenerować przychód przewyższający 50 mln dolarów. Na dużych rynkach Europejskich takich jak Wielka Brytania, Niemcy, czy Francja za naprawdę udaną innowację uznaje się produkt którego wartość sprzedaży w pierwszym roku przekracza 10 mln euro. Polski rynek innowacji jak najbardziej może być porównywany z rynkami Europy Zachodniej, a na tle regionu to właśnie u nas innowacje sprzedają się najlepiej. Wyższa niż regionalna średnia wartość sprzedaży wynika z wielkości rynku i liczby gospodarstw domowych, ale pokazuje również poziom rozwoju ekonomicznego kraju i skłonność Polaków do kupowania nowych produktów - mówi Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzająca Nielsen Connect w Polsce.

Potwierdzeniem tego są produkty, które trafiły na podium raportu Nielsena: napój Fuzetea osiągnął średnią miesięczną sprzedaż na poziomie 9,3 mln PLN, lody Big Milk Intense - 7,5 mln PLN, a pasta do zębów Colgate Natural Extracts Charcoal - 0,6 mln PLN. Wśród laureatów raportu znaleźli się również: baton Knoppers, chipsy Wiejskie Ziemniaczki Ciosane, piwo Somersby Watermelon, wino Carlo Rossi Refresh, kawa Jacobs Barista Edition, jogurty Activia Siemię Lniane, płatki śniadaniowe Lion WildCrush, mus owocowy Tymbark Mus 100% owoców, Aryzta bagietka z masłem czosnkowym, tusz do rzęs L’Oreal Unlimited, linia produktów do prania E Aromatherapy, ręcznik papierowy Almusso Lemon XXL.

Metodologia

Wybór najlepszych nowych produktów oparty został na dwóch równoważnych obszarach: wartości sprzedaży produktów oraz ich postrzeganiu przez konsumentów.

Obszar sprzedażowy uwzględnia wszystkie nowości danych marek, dostępnych w sprzedaży w placówkach detalicznych w Polsce w 2018 roku. Najlepsze nowości zostały pogrupowane w 15 makro kategorii spożywczych i przemysłowych. Dla każdego z nowych produktów została wyliczona średnia miesięczna sprzedaż wartościowa dla okresów, w których produkt był dostępny w 2018 roku. W ramach każdej z 15 makro kategorii zostały następnie wybrane top 2 lub 3 nowości pod względem wartości średniej miesięcznej sprzedaży. 40 tak wytypowanych produktów zostało następnie skierowanych do badania konsumenckiego W badaniu online z wykorzystaniem metodologii Quick Screen konsumenci oceniali produkty pod kątem dwóch czynników: unikalności oraz stopnia zaspokojenia potrzeb. Komentarze zebrane w trakcie badania stały się źródłem dodatkowych informacji na temat innowacji. Konsumenci najczęściej doceniali zachęcające do zakupu opakowanie, atrakcyjne etykiety, przyjemność i łatwość używania produktów. Finalny ranking w obszarze konsumenckim oparty został o łączny rezultat z obydwu badanych obszarów. Powstał on jako ważona suma wyniku postrzeganej unikalności produktu (35%) oraz zaspokojenia potrzeb (65%).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~h2o 3 miesiąc temuocena: 100% 

    niestety muszę się zgodzić z przedmówcami... nielsen chwali swoich najlepszyh klientów, podczas gdy innowacyjne produkty to te które ze względu np. na cenę, nie mają póki co szansy na bycie liderami sprzedaży.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~igi 2 miesiąc temu

    Nuda. Nielsen obdzielił nagrodami swoich kluczowych klientów, a opinii publicznej stara się wmówić, czym jest innowacja.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~rnr 1 miesiąc temuocena: 100% 

    jak uwielbiam nielsena, to te wielkie i odkrywcze hity są naprawdę słabe. Zwykłe kolejne warianty tego samego co juz dawno jest w ofertach producentow i na rynku

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony