REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-30.06.2020)
Dorota Liszka, Maspex

Dorota Liszka, Maspex

Producenci i dostawcy komponentów do pieczenia ciast w okresie przedświątecznym intensyfikują działania wspierające sprzedaż na skalę niespotykaną w innych porach roku. Wiedzą, że Boże Narodzenie to czas, kiedy konsumenci szczególnie wypatrują promocji.
REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Zwyczaj przygotowywania domowych wypieków jest w polskich domach mocno zakorzeniony. Ciasta piecze zdecydowana większość, bo około 70 proc. pań domu. Zmiany w stylu życia wymuszają jednak korzystanie z rozwiązań, które zastępują najbardziej czasochłonne czynności, takie jak kręcenie maku, robienie kremów czy przygotowywanie wyrafinowanych dekoracji. Świąteczne wypieki muszą się udać, dlatego w tym okresie nie oszczędza się na komponentach, wybierając marki znane, o sprawdzonej jakości. Owszem, konsumenci chętnie sięgają po nowości, ale tylko w ramach znanych im brandów. – Wyniki badań wskazują na to, że Polacy coraz częściej zwracają się ku produktom pochodzącym od sprawdzonych i pewnych dostawców, minimalizując w ten sposób ryzyko nietrafionych zakupów – podkreśla Grzegorz Sobociński z Helio.

Polowanie na okazje

Choć podczas świątecznych zakupów wydajemy chętniej i więcej, nadal liczy się cena. – Konsumenci wypatrują promocji i zawsze chętnie z nich korzystają – mówi Paulina Włodarska­‑Grodzińska z FoodCare. Dlatego producenci i dostawcy wyrobów do pieczenia ciast intensyfikują w tym czasie działania promocyjno­‑reklamowe na skalę niespotykaną w innych porach roku. Nowości, kampanie w TV, prasie i Internecie, akcje w punktach sprzedaży oraz konkursy konsumenckie mają przekonać, że właśnie ten, a nie inny, produkt warto włożyć do koszyka.

W tym roku firma Pfeifer & Langen Marketing wprowadziła na polski rynek innowacyjny produkt – Cukier puder trzcinowy Diamant 300 g do przygotowywania polew, posypek a także wypieków i deserów. Dzięki zawartości hipoalergicznej tapioki, cukier jest puszysty i sypki, nadając polewom i lukrom błyszczącą powierzchnię, złocistą barwę oraz trzcinowy posmak. Nowość będzie mocno promowana przed świętami. Producent zaplanował m.in. kampanię w prasie konsumenckiej, degustacje, dodatkowe ekspozycje oraz materiały POS.

W połowie listopada Südzucker Polska, producent Cukru Królewskiego, rozpoczął świąteczną kampanię wizerunkową promującą grupę cukrów pudrów. Znajduje się wśród nich tegoroczna nowość – cukier puder w foliowym opakowaniu 400 g z okienkiem oraz naklejką służącą do wielokrotnego zamykania i otwierania, cukier puder 500 g w odświeżonym i wzmocnionym od wewnątrz folią opakowaniu oraz – jedyny na rynku – cukier puder w młynku. Na kampanię składać się będą spoty telewizyjne, billboardy w dużych miastach, reklama w Internecie oraz w prasie kobiecej i branżowej. Producent zapowiada też promocję konsumencką w formie konkursu z atrakcyjnymi nagrodami.

Margaryny z przepisami

W październiku br. Unilever Polska rozszerzył ofertę margaryn do pieczenia o nowy wariant o nazwie Kasia Ekstra Maślany Smak. Charakteryzuje się on wysoką zawartością tłuszczu (79%) i maślanym aromatem. Przed świętami cała marka będzie wspierana w mediach. Po raz pierwszy od ponad dwóch lat można będzie zobaczyć nową reklamę telewizyjną Kasi. Ponadto konsumenci mogą znaleźć sprawdzone przepisy, zarówno w prasie, jak i na stronie www.mojeciasto.pl.

Również Zakłady Tłuszczowe Bielmar planują wsparcie przedświątecznej sprzedaży margaryny do pieczenia Palma z Murzynkiem. Reklamy będzie można zobaczyć w prasie konsumenckiej, telewizji i Internecie. Kampania ma podkreślać wieloletnie tradycje produktu. Margaryna będzie promowana również w gazetkach dystrybutorów oraz podczas promocji ekspozycyjnych.

Bakalie bez konserwantów

W okresie poprzedzającym Boże Narodzenie firma Helio zaplanowała kampanię wspierającą sprzedaż swoich sztandarowych produktów: bakalii, mas makowych i krówkowych oraz polew czekoladowych. Akcja będzie prowadzona w prasie kobiecej, branżowej i Internecie. Pod adresem www.facebook.com/HelioBakalie na użytkowników będą czekać m.in. porady kulinarne i konkursy. Dla detalistów firma przygotowała szeroki wybór materiałów POS, wśród nich owijki paletowe, wobblery i firmowe regały.

W listopadzie debiutuje ponadto nowa linia bakalii Helio Natura. Jako pierwsze do handlu trafią, poddane naturalnemu procesowi suszenia, morele, śliwki kalifornijskie i rodzynki sułtańskie bez dodatku konserwantów. Opakowania w formie stojących torebek z zamknięciem strunowym mają gramaturę 150 g. Marka rozszerzyła także ofertę o małe opakowania suszonych owoców z linii Helio Gold: mango (70 g) i ananasów (80 g).

Rywal Helio, firma Bakalland, przygotował szereg promocji dla detalistów, którzy również mogą liczyć na wsparcie materiałami POS odpowiednio dobranymi do formatu placówki. W ramach promocji konsumenckich przy firmowych standach Bakallandu dostępne będą broszury z przepisami na świąteczne i karnawałowe wypieki. W kanale tradycyjnym dla konsumentek kupujących produkty marki o określonej wartości przygotowano torby na zakupy, nawiązujące wyglądem do szaty graficznej opakowań, które zadebiutują już w nowym roku.

Wysyp nowości

Oferta firmy Dr. Oetker wzbogaciła się właśnie o sezonowe nowości. Są wśród nich dekoracje z czekolady białej i deserowej. W opakowaniu znajdują się trzy świąteczne motywy: dzwonki i choinki z czekolady deserowej oraz anioły z białej czekolady. Kolejna propozycja to zestaw 18 dekoracji z opłatka: zielone choinki, biało­‑czerwone czapki Mikołaja oraz złote gwiazdki. Po raz pierwszy oferowany jest Lukier domowy tradycyjny, którym można zdobić wypieki napisami i rysunkami. Kolorowe warianty lukru da się uzyskać z pomocą, obecnych na półkach od października br., żelowych Barwników spożywczych w tubce, które nie zmieniają konsystencji i smaku deserów oraz są odporne na wysokie temperatury. Jesienno­‑zimowe portfolio Dr. Oetkera wzbogaciły również Babeczki Kopce Kreta i Babeczki Drożdżowe z konfiturą o smaku owoców leśnych.

Produkty sezonowe dostępne będą w sklepach na specjalnych ekspozytorach z bożonarodzeniową grafiką, zawierających komplementarną ofertę produktów do pieczenia i dekorowania ciast. Ponadto do wybranych placówek firma wstawi standy promujące Pierniczki – ubiegłoroczny hit sprzedażowy. Będą też akcje konsumenckie, m.in. na Facebooku.

Mniej świąt na opakowaniach

Firma Food Care proponuje w tym roku nową linię babeczek Minnie Mouse (na licencji Disneya) z kremem i posypką. Do opakowania w kolorze świątecznej czerwieni dołączono kolorowanki z postacią Myszki Minnie. Nowość ma być objęta promocjami, przewidziane są również dodatkowe ekspozycje oraz materiały POS, w tym standy i owijki paletowe, a także konkurs konsumencki.

Na tegorocznych świątecznych materiałach POS, promujących tradycyjne polskie ciasta, dodatki do pieczenia i galaretki, będą umieszczone grafiki bardzo subtelnie nawiązujące do okresu Bożego Narodzenia. Firma zdecydowała się odejść od typowych świątecznych wizualizacji na rzecz elementów podkreślających tradycyjny charakter marki, dlatego na opakowaniach dominować będzie niebieski – wizerunkowy kolor Gellwe.

Okolicznościowa oferta limitowana

Od 22 października br. w ofercie limitowanej z rekomendacją na świąteczny stół dostępne są dwa ciasta marki Delecta: Piernik kujawski oraz ciasto Krówka z dodatkowym przepisem na małe ciasteczka, zamieszczonym na okolicznościowej owijce opakowania. W ostatnim czasie producent, firma Rieber Foods Polska, rozbudował także linię Udane wypieki, wprowadzając na rynek jednoporcjowe opakowanie Drożdży instant. Na listopad i grudzień firma zaplanowała kampanię sponsorską w telewizji. W spotach reklamowane będą kluczowe produkty z portfolio Delecty: Krem karpatka oryginalna, Duża Blacha ciasto czekoladowe, Duży Budyń smak śmietankowy, Proszek do pieczenia 30 g oraz Aromat migdałowy.

Nie zabraknie również wsparcia sprzedaży w postaci standów, dodatkowych ekspozycji i publikacji w gazetkach promocyjnych. W wybranych sklepach staną wyspy z najlepiej rotującym asortymentem ciast, dodatków i przypraw Delecty. 



Czas sprawdzonych marek

W okresach przedświątecznych konsumenci stawiają na sprawdzone produkty, co widać również w przypadku wyrobów do przygotowywania ciast. To m.in. dlatego udział wartościowy Kasi – lidera w segmencie margaryn do pieczenia – wzrósł w ub.r. w okresie bożonarodzeniowym w porównaniu do reszty roku (źródło: Unilever za Nielsenem, Panel Handlu Detalicznego, cała Polska, sprzedaż wartościowa w okresie październik 2012­‑wrzesień 2013 w kategorii margaryny do pieczenia).

Grzegorz Kubecki, Unilever Polska



Duży efekt małym kosztem

Wielu konsumentów, poświęcających czas na pieczenie, oczekuje satysfakcjonującego efektu przy stosunkowo niewielkim zaangażowaniu. Dlatego z oferty Delecty w okresie przedświątecznym popularnością cieszą się ciasta z linii Duża Blacha – czekoladowe czy piernik.

Kamila Szlachetka, Rieber Foods Polska



Cukier niejedno ma zastosowanie

Z szerokiej oferty cukrów Diamant każdy definiuje jasno sformułowaną korzyść, a cechy poszczególnych produktów wskazują najlepszy sposób ich wykorzystania – do pieczenia, do dekorowania, na polewy i lukry, jako dodatek do mas, wzbogacające smak i aromat itp. W ten sposób cukry Diamant pełnią rolę swoistego impulsu, inspirując do podejmowania kuchennych wyzwań.

Pfeifer & Langen Marketing



Babeczki wciąż modne

Można powiedzieć, że pieczenie rządzi się czasem podobnymi zasadami co moda. W ostatnich latach konsumenci częściej sięgają po szybkie i efektowne rozwiązania, chętnie piekąc babeczki. Wszystkim polecam Gellwe Babeczki z różą. Pycha!

Paulina Włodarska­‑Grodzińska, FoodCare



Pieczenie w domu się opłaca

Straszeni kryzysem konsumenci stają się coraz bardziej oszczędni, czego efektem jest powrót do jedzenia w domu. Choć tempo życia wzrasta, samodzielne upieczenie ciasta w ogólnym rozrachunku – budżetu domowego oraz czasu spędzonego z bliskimi – jest i będzie zawsze opłacalne.

Aleksander Szałajko, ZT Bielmar



Przyprawy do pierników idą jak woda

Zimą konsumenci chętnie sięgają po ciasta w proszku. Popyt na wypieki korzenne, takie jak Piernik klasyczny i Piernik XXL oraz Pierniczki Dr. Oetkera, co roku wzrasta w okresie przedświątecznym – na listopad i grudzień przypada około połowa całorocznej sprzedaży tych produktów.

Anna Romejko, Dr. Oetker Polska





Sezon na kakao wsparty konkursem DecoMorreno

Rynek kakao w proszku charakteryzuje się wyraźną sezonowością. Widoczny już we wrześniu wzrost spożycia osiąga apogeum w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie i powoli spada po Wielkanocy. Dla konsumentów decydujące znaczenie przy wyborze kakao ma przede wszystkim jakość produktu, ale i rozsądna cena. Do świątecznych wypieków panie domu wybierają dobre, sprawdzone wyroby. Do takich należy kakao DecoMorreno – niekwestionowany lider kategorii, marka obdarzona dużym zaufaniem, o wysokiej rozpoznawalności wśród Polaków i gwarantująca szybką rotację. Popyt na ten produkt wzmacnia silna, regularnie prowadzona, komunikacja marketingowa. Od 2 listopada br. do końca lutego 2014 roku trwa promocja konsumencka z nagrodami pod hasłem „Moda na przyjemność”, obejmująca wszystkie produkty z portfolio marki DecoMorreno: Kakao naturalne, Owoce w czekoladzie oraz napoje czekoladowe instant La Festa Chocolatta. Kakao DecoMorreno cenione jest przez konsumentów za głęboki, gorzko-kakaowy smak. Może być stosowane zarówno jako składnik do pieczenia ciast i pierników oraz konsumowane jako rozgrzewający kakaowy napój.



Ekspozycja kluczem do sukcesu

Konsumenci robią świąteczne zakupy albo z dużym wyprzedzeniem, albo zostawiają je na ostatnią chwilę, dokonując szybkich wyborów. W obu przypadkach istotne są przejrzysta ekspozycja i kompletna oferta.

Magdalena Sarnowska, Jutrzenka Colian



Półprodukty oszczędzają czas
Żyjąc coraz szybciej, chętnie sięgamy po produkty, które pozwalają zaoszczędzić czas, szczególnie na najmniej wdzięcznych i mocno absorbujących operacjach. W powyższy trend doskonale wpisują się masy makowe i krówkowe, polewy oraz dekoracje z oferty Helio.

Grzegorz Sobociński, Helio



Opakowanie równie istotne jak jakość

Oczekiwania konsumentów zmieniają się – poszukują oni już nie tylko produktów najwyższej jakości, ale coraz częściej sięgają również po te w innowacyjnych opakowaniach. Dowodem na to jest stale rosnące zainteresowanie cukrem pudrem w młynku marki Cukier Królewski, dzięki któremu świąteczne ciasta można udekorować bez używania sitka.

Teresa Mroczek­‑Krupa, Südzucker Polska





Jakość i tradycja najważniejsze przy wyborze mąki

W okresie przedświątecznym największym zainteresowaniem konsumentów, i tym samym większą dynamiką sprzedaży, charakteryzują się mąki, które wykorzystuje się do pieczenia ciast. Konsumenci zwykle kupują tę samą mąkę, po którą sięgają od lat. Głównym kanałem informacji na temat produktów z tej kategorii jest przekaz ustny. Ważnym motywem przy wyborze są jakość i tradycja – mąka, która była stosowana w rodzinnym domu przez mamę czy babcię. Lubella oferuje wysokiej jakości mąki w nowoczesnych, funkcjonalnych opakowaniach, co jest ogromnym atutem tych produktów. W portfolio marki znajdują się m.in. Mąka Lubella Puszysta Tortowa i Mąka Lubella Puszysta Luksusowa. Obie idealnie nadają się do wypieków.



(CHB)

Wiadomości Handlowe, Nr 11-12 (130) Listopad - Grudzień 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony