REKLAMABIZERBA - Baner Główny (listopad)

Polacy z płatności cyfrowych korzystają coraz chętniej - aż 46 proc. ankietowanych zadeklarowało, że dokonuje płatności elektronicznych. Najpopularniejszym produktem finansowym i transakcyjnym używanym przez Polaków jest internetowe konto bankowe. Wskazało na nie 36 proc. respondentów - wynika z raportu "Płatności cyfrowe 2016" przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

(fot. materiały prasowe, Allegro)

Drugim najpopularniejszym produktem finansowym z wynikiem 35 proc. jest karta płatnicza. Konta typu PayU badz PayPal wykorzystuje w realizacji płatności 29 proc. osob. 1/5 ankietowanych w raporcie "Płatnosci cyfrowe 2016" wskazało na aplikacje mobilną w stylu BLIK, IKO, PeoPay.

 - Płatności cyfrowe są szybko adaptowane przez rynek. Rośnie liczba smart konsumentów, którzy korzystają z dobrodziejstw technologii nie tylko do realizacji zakupów, ale także do dokonania za nie płatności. Polacy są otwarci na innowacje w obszarze płatności, a to z kolei oznacza, że dostawcy produktów i usług finansowych oraz transakcyjnych muszą dziś, bardziej niż kiedykolwiek, myśleć cyfrowo - mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

- Dzisiejszy konsument poszukuje rozwiązań praktycznych, także w dziedzinie dokonywania płatności. Robiąc zakupy w polskich lub zagranicznych sklepach internetowych, preferuje on płatności szybkie i wygodne w użyciu. Dla większości polskich internautów szybkość i wygoda oznacza korzystanie z coraz bogatszej oferty, a przy tym coraz bardziej nowoczesnych elektronicznych form płatności – mówi Adam Tochmański, dyrektor Departamentu Systemu Płatniczego NBP.

Rozwojowi płatności cyfrowych sprzyjają: istniejące w Polsce otoczenie regulacyjne oraz zwiększający się poziom innowacyjności i zakres dostępności infrastruktury płatniczej. - Badanie pokazuje, że polscy internauci cenią wysoko również pewność otrzymania zakupów, na co wskazuje nadal stosunkowo wysoki udział płatności gotówkowych przy odbiorze zakupionych produktów. Rozwój bezgotówkowych form płacenia za zakupy internetowe zapewniających bezpieczeństwo płatnika zarówno w przypadku płatności realizowanej w momencie zakupu, jak i przy odbiorze produktu, będzie sprzyjał zmniejszaniu udziału płatności gotówkowych w e-commerce i m-commerce - dodaje Adam Tochmański.

Rozwój płatności cyfrowych nie oznacza, że Polacy przestają płacić gotówką, ale wskazuje, że mamy do czynienia ze zjawiskiem płatności omnichannel. Warto zauważyć, że jest to zgodne ze stylem zakupowym współczesnego konsumenta, który jest klientem wielokanałowym. Z opracowania dowiesz się m.in. z jakich produktów finansowych i transakcyjnych korzystają e-konsumenci, ile razy w ostatnich 6 miesiącach dokonali płatności elektronicznych, jakie są przyczyny wykorzystywania gotówki do płatności za zakupy w internecie, jakie formy płatności online i mobile preferują Polacy. Raport zawiera również rozdział, w którym zaprezentowano, co Polacy sądzą o wycofaniu gotówki z obiegu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"