REKLAMAJACOBS - ZIARNA - BANER GŁÓWNY (01-15.10.2019)
Rozmowa z Dorotą Liszką, managerem ds. komunikacji korporacyjnej w Maspex Wadowice
REKLAMA

Tymbark znany jest głównie z napojów niegazowanych. Co zdecydowało o wprowadzeniu wariantów z gazem?

Tymbark to zdecydowany lider na rynku soków, nektarów i napojów w Polsce. To także jedna z najbardziej wartościowych i najlepiej postrzeganych przez konsumentów marek. Myślenie o dalszym rozwoju jest równoznaczne z innowacyjnym podejściem do kategorii, szczególnie ze strony lidera. Jeśli dana marka ma silne kompetencje, to w pewnym obszarze można z powodzeniem lokować produkty, które w naturalny sposób będą stanowić jej uzupełnienie, a jednocześnie umacniać jej pozycję na rynku. Dołączenie z marką Tymbark do kategorii owocowych napojów gazowanych to dla nas duże wydarzenie, i nie ukrywam, że wiążemy spore nadzieje z tym projektem. Jest to rozszerzenie naszej oferty, ale także możliwość zwiększenia sprzedaży, również przez detalistów. Tymbark Gazzzowany ma wiele atutów, które są bardzo istotne także dla handlu. To napój mocno owocowy, który nie zawiera konserwantów i sztucznych substancji słodzących. Jest dostępny w trzech najpopularniejszych smakach: Gazzzowana pomarańcza, Gazzzowana cytryna oraz Gazzzowany grejpfrut, w poręcznej butelce 0,5 l oraz w większym, rodzinnym opakowaniu o pojemności 1,5 l. Nowość ma atrakcyjną cenę i jest wsparta najdłuższą w historii Tymbarku kampanią reklamową, nie tylko telewizyjną.

Niedawno wprowadziliście do sprzedaży produkty Tymbark w opakowaniach typu PET. Czy te  zmiany oznaczają, że chcecie odmłodzić tę markę?

Wprowadzone w ubiegłym roku soki w wygodnych opakowaniach 0,3 l to odpowiedź na oczekiwania konsumentów. Można powiedzieć, że to taka wygodna porcja owoców i warzyw w  lekkiej butelce „on‑the‑go” [„do ręki i w drogę” ‑ red.]. Pierwsze napoje w opakowaniach plastikowych od Tymbarku trafiły do sprzedaży w 2004 roku. Co ważne, dzięki zastosowaniu specjalnej technologii produkcji, od samego początku mieliśmy możliwość oferowania soków, nektarów i napojów w tym formacie opakowań bez użycia sztucznych barwników i konserwantów. To kluczowe dla marki Tymbark, której oferta bazuje na naturalnych składnikach.

W ofercie napojów Maspeksu są produkty skierowane do wszystkich grup wiekowych. Które najlepiej spełniają Wasze oczekiwania, a nad którymi musicie jeszcze pracować?

Wybór konsumentów jest związany z miejscem konsumpcji, czasem czy potrzebą, jaką chcą oni zaspokoić. Dlatego uważamy, że szeroka oferta, która odpowiada na potrzeby różnych ludzi, jest najlepszym rozwiązaniem. Wprowadzane przez nas nowości uatrakcyjniają ofertę – dzięki nowym, często innowacyjnym propozycjom zachęcamy konsumentów, aby częściej sięgali po soki, nektary czy napoje. W szerokiej ofercie Tymbarku konsument znajdzie owocowe i warzywne soki 100% bez dodanego cukru, soki 100% dla dzieci, egzotyczną linię Owoców Świata, a także nektary i napoje o wysublimowanych smakach. Portfolio uzupełniają również napoje Next – połączenie owoców i zielonej herbaty. Ostatnią nowością są owocowe napoje gazowane Tymbark Gazzzowany. Nieustannie pracujemy nad ofertą, aby jak najmocniej dopasować ją do oczekiwań konsumentów. Czasami udaje się nam te oczekiwania wyprzedzać.

Jak radzi sobie segment świeżych soków, kto jest odbiorcą takich produktów?

W Polsce to wciąż nisza ze względu na wysokie koszty wytworzenia oraz dystrybucji, a w konsekwencji – ostateczną cenę, którą konsumentowi trudno zaakceptować.

Jakiego rodzaju promocje są najskuteczniejsze latem?

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ rynek się zmienia, a co za tym idzie, zmienia się konsument i jego oczekiwania. Dlatego cały czas dbamy o to, aby nasze działania były atrakcyjne, właściwie dopasowane do grupy docelowej, zarówno w obszarze promocji handlowych, jak i konsumenckich.

Czy w tym roku planujecie wprowadzić kolejne nowości?

Marki Tymbark i Kubuś są gwarantem jakości, oferują innowacyjne propozycje, jak również są najsilniej wspieranymi reklamowo brandami w kategorii soków, nektarów i napojów w Polsce. W bieżącym roku wprowadziliśmy wiele nowości – obok owocowych napojów Tymbark Gazzzowany, pojawiła się linia Tymbark Owoce Świata w odświeżonym szklanym opakowaniu o pojemności 0,25 l. W segmencie produktów dla dzieci wprowadziliśmy Kubusia Waterrr w dużej butelce 1,5 l oraz Kubusia Play o smaku arbuzowym. Jak tylko pojawią się nowe propozycje, na pewno o tym poinformujemy.

Dziękuję za rozmowę.

Hubert Wójcik

Wiadomości Handlowe, Nr 8 (127) Sierpień 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony