REKLAMASMOLAR (GSK) - baner główny

(fot. Wawel)

Wawel uruchomił nowoczesną linię do produkcji Mieszanki Krakowskiej. Najnowsze inwestycje w zakładzie w Dobczycach umożliwią krakowskiej firmie rozszerzenie oferty o kolejne kategorie produktów oraz udoskonalenie wyrobów znanych konsumentom od lat.

REKLAMAFBKCH - Belka w artykułach

Nowy zakład został zbudowany kosztem ponad 100 mln zł na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej w sąsiedztwie fabryki Wawelu, która działa od 2006 roku. Oba obiekty są połączone nowoczesną estakadą technologiczną. Firma dysponuje teraz m.in nowoczesną kuchnią (czyli miejscem, gdzie są mieszane i przetwarzane komponenty), instalacjami do przygotowywania mas, dzięki czemu producent może wdrażać nowe smaki i receptury, a także wysokiej klasy magazynem do składowania produktów.

Jak podkreśla Wojciech Winkel, członek zarządu i dyrektor ds. technicznych, który oprowadził nas po tym obiekcie, zastosowane rozwiązania dają producentowi dużą swobodę w planowaniu produkcji oraz elastyczność, konieczną, by błyskawicznie odpowiadać na potrzeby rynku. Dzięki temu da się nawet w ciągu kilku tygodni wykonać zamówienie dla sieci!

Dzięki zastosowaniu najwyższej klasy rozwiązań technologicznych możliwa była m.in. zmiana sposobu pakowania cukierków. Obecnie opakowania są bardziej szczelne, zaś z punktu widzenia konsumentów – wygodniejsze (łatwiej np. zjeść cukierek, nie brudząc przy tym rąk).

Rada Ekspertów

W nowo zbudowanym zakładzie, którego powierzchnia wynosi aż 18 000 mkw., od lipca tego roku jest wytwarzana Mieszanka Krakowska w nowej odsłonie. Flagowy produkt Wawelu jest dostępny nie tylko w nowoczesnych opakowaniach, ale ma też nowe smaki (truskawkowy, gruszkowy, wiśniowy i owoców leśnych) i recepturę, która nawiązuje do tzw. czystej etykiety. Ma to związek z projektem „Dobre składniki”, o którym to – jak zapowiadają przedstawiciele Wawelu – będzie głośno już jesienią. Wtedy to konsumenci dowiedzą się, że firma w sposób pionierski dla branży słodyczy zmodyfikowała skład zasadniczo całego asortymentu produktów, dzięki czemu nie zawierają one niepotrzebnych dodatków, barwników i konserwantów, za to naturalne aromaty i więcej niż dotychczas składników pożądanych w danym wyrobie, np. orzeszków arachidowych. Te walory produktów mają ułatwić Wawelowi budowanie przewagi konkurencyjnej.

Firma całkowicie zrezygnowała ze stosowania cieszącego się złą sławą syropu glukozowo-fruktozowego, nie używa do produkcji tłuszczów, które zawierają tłuszcze trans, stawia na certyfikowaną lecytynę sojową (bez GMO) i stosuje wyłącznie naturalne aromaty.

– Dzięki inwestycji mamy zaplecze technologiczne niezbędne do prac nad innowacjami i doskonaleniem receptur. Wspomaga nas w tym Rada Ekspertów, składająca się z wybitnych przedstawicieli nauki, na co dzień związanych z wiodącymi uczelniami. Zapewniamy im dostęp do najnowocześniejszego warsztatu technologicznego – podkreśla Joanna Sztefko, dyrektor ds. operacyjnych w Wawelu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 9
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Margot 4 14 dni temu

    W ramach tego projektu, o którym mowa - Dobre Składniki - eliminują też tłuszcz palmowy, ale sukcesywnie. Na pewno nie ma go w czekoladach pełnych, bo te są już w sklepach z czystą etykietą. Brawo

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~bizon 3 14 dni temu

    Wawel będzie musiał zrobić dużo pracy aby odpracować całe lata kiedy schodził w dół z jakością. Niestety ale najbardziej znane produkty są w smaku przypomina słodki smalec główny składnik tłuszcz palmowy. Niestety ale konkurenci wcale nie są lepsi.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Barbados 2 14 dni temu

    Obserwuje od kilku lat jak dobrze rozwija się firma. Jeszcze nie tak dawno pozycja na rynku była słabiutka ,a teraz z roku na rok coraz bardziej widoczna i dynamiczna. Super ,że inwestycja na południu Polski . I szybko rosnący poziom eksportu to też bardzo optymistyczna informacja. Powodzenia !

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~młody konsument 1 14 dni temu

    A co z olejem palmowym?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"