27.07.2018/10:07

Alexandre Bompard, Carrefour: Wyniki za I półrocze pokazują, że plan naprawczy zaczyna działać

Carrefour odnotował w pierwszych sześciu miesiącach wzrost zysku operacyjnego o 5,8 proc. To powyżej oczekiwań. Alexandre Bompard wyraził głębokie przekonanie, że jego plan naprawczy Carrefour 2022 zaczyna przynosić pierwsze rezultaty i z całą pewnością wyprowadzi firmę na prostą.

Zysk operacyjny z operacji powtarzalnych osiągnął wartość 597 mln euro. Główne źródła wzrostu zysku operacyjnego to oszczędności kosztowe w wysokości 520 mln euro oraz dynamiczny wzrost sprzedaży w Brazylii. Dużo gorzej było na rodzimym rynku francuskim, gdzie panuje mordercza konkurencja. We Francji firma odnotowała obniżenie zysku operacyjnego aż o 44,8 proc., do kwoty 110 mln euro. Jest to związane m.in. z trwającym procesem gruntownej modernizacji modelu biznesowego hipermarketów.

– Po sześciu miesiącach intensywnej aktywności plan Carrefour 2022 zaczyna przynosić wymierne korzyści w bardzo wielu obszarach naszej działalności. Rozwijamy ofertę omnichannel, odświeżamy asortyment, redukujemy koszty, nawiązujemy strategiczne alianse – powiedział Alexandre Bompard, CEO Grupy Carrefour.

Na polu cyfryzacji Carrefour nawiązał strategiczną współprace z chińską firmą Tencent, wraz z którą uruchomił pierwszy bezobsługowy sklep Le Marché, z technologią rozpoznawania twarzy. We Francji sieć została pierwszym detalicznym partnerem firmy Google, z którym pracuje m.in. nad wdrożeniem systemów rozpoznawania mowy z wykorzystaniem urządzeń Google Assistant.

W zakresie sojuszy zakupowych Carrefour podpisał umowę z siecią Systeme U – dotyczącą rynku francuskiego – oraz z Tesco, o zasięgu międzynarodowym.

– Wyniki za pierwsze półrocze są optymistyczne i pokazują, że dobrze kontrolujemy nasz model biznesowy. Tak udany start planu Carrefour 2022 pozwala nam utrzymać pewność, że Carrefour jest zdolny do szybkiej i głębokiej przemiany. Potwierdzamy aktualność celów jakie wyznaczyliśmy sobie na lata 2020 i 2022 – zapewnił Alexandre Bompard.

Ogłoszony przez Bomparda w styczniu 2018 r. plan Carrefour 2022 zakłada głęboką i wszechstronną transformację firmy. Zmieni się cała struktura zarządzania, co oznacza racjonalizację i redukcję zatrudnienia, także w biurach sieci. Carrefour chce również zwiększyć produktywność oraz konkurencyjność swojej oferty. Wdrożone zostaną procesy efektywnościowe. Firma zainwestuje także w IT oraz automatyczne platformy zakupowe. Nakłady inwestycyjne mają być utrzymane na poziomie 2 mld euro rocznie.

Z drugiej strony sieć szuka oszczędności. Do 2020 roku mają one wynieść aż 2 mld euro. Stanie się to możliwe m.in. dzięki optymalizacji procesów zakupowych – Carrefour zakłada zmniejszenie asortymentu o ponad 10 proc., a także "skorzystanie z obecności grupy w ponad 30-tu krajach".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.